پروژه توسعه شبکه در ستاد شرکت برق منطقه ای غرب کلید خورد

پروژه توسعه شبکه در ستاد شرکت برق منطقه ای غرب کلید خورد

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای غرب ، مهندس کرمانشاچی مدیر دفتر فناوری ارتباطات و مدیریت اطلاعات برق غرب در خصوص این پروژه گفت: یک زیرساخت شبکه کار آمد باید بتواند تمامی نیازهای ارتباطی کاربران شبکه که از پیش تعیین گردیده، بر اساس محدوده جغرافیایی استقرار، تعداد و نوع کاربران و مقدار ترافیک تولیدی در مبدا و مقصد را از نظر سرعت و امنیت با بالاترین کیفیت ممکن برآورده سازد. برای رسیدن به این هدف و بوجود آوردن بستری یکپارچه به گونه‌ای که بتواند کلیه خواسته‌های فعلی، پیش بینی شده و آتی سازمان‌ را مطابق با آخرین دستاوردها و فن آوری‌های روز برآورده نماید، پروژه توسعه زیر ساخت شبکه در ستاد برق منطقه ای غرب در دستور کار دفتر فناوری ارتباطات و مدیریت اطلاعات قرار گرفت.

خانم کرمانشاچی افزودند: برای این منظور روش­های گوناگون شبکه سازی نظیر ارتباط بیسیم، ارتباط تماما فیبرنوری، ارتباط ترکیبی فیبرنوری و اترنت مورد نقد و بررسی قرار گرفتند و در نهایت ارتباط ترکیبی فیبرنوری و اترنت به عنوان روش اجرای پروژه برگزیده شد.

وی در ادامه گفت: از اهداف اصلی اجرای این پروژه می توان به مواردی همچون افزایش پهنای باند شبکه، به­روزآوری تجهیزات زیرساخت شبکه و افزایش امنیت اشاره کرد. محدوده اجرای این پروژه ساختمان مرکزی شرکت، تالار و ساختمان قدیم می­باشد. همچنین در این پروژه با در نظر گرفتن مسایل پدافند غیر عامل و امنیت فیزیکی تجهیزات، به پیشنهاد معاون محترم برنامه ریزی و تحقیقات، با مساعدت مقام محترم مدیریت عامل و همکاری معاونت محترم مالی و پشتیبانی اتاقهایی در هریک از طبقات تعبیه و به این امر تخصیص داده شد که  در حال آماده سازی فیزیکی و فنی شامل ایجاد کف کاذب، سیستم کولینگ، درب ضدسرقت و ایجاد سیستم مانیتورینگ می باشد. شایان ذکر است توسعه شبکه امور انتقال کردستان و ایلام نیز در آینده نزدیک در دستور کار قرار خواهند گرفت.

مدیردفتر فناوری ارتباطات و مدیریت اطلاعات برق غرب افزود: پروژه یاد شده شامل مراحل: تحقیق و مطالعه، طراحی، خرید تجهیزات، اجرا و پیاده سازی، مستندسازی و پشتیبانی و نگهداری می باشد که با توجه به ساختار شکست کار تعریف شده و برنامه زمانبندی موجود زمان تقریبی انجام آن ده ماه پیش بینی گردیده و در حال حاضر بیش از هفتاد درصد تجهیزات  خریداری شده است. با توجه به اتمام فاز تحقیق و مطالعه جهت انجام پروژه بدون قطعی در سرویس دهی شبکه فعلی، تمامی ریسک های محتمل شناسایی و اجرای شبکه جدید بصورت فاز بندی و مرحله ای به موازات شبکه موجود انجام خواهد شد.

شایان ذکر است تمام مراحل پروژه یاد شده توسط همکاران دفتر فناوری در دست اجرا بوده  و از کلیه هزینه های مشاوره و طراحی صرفه جویی به عمل خواهد آمد.

گفتنی است مهندسان: روزبه اسکندری(مدیر پروژه) ، سارا نیکروش، آرش ممتازپور، کیومرث صیدی و سیاوش هورمزد اعضای تیم پروژه فوق را تشکیل می دهند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت برق منطقه ای غرب

    منبع خبر

    شرکت برق منطقه ای غرب

    شرکت برق منطقه ای غرب

    شرکت برق منطقه ای غرب یک شرکت در شهر کرمانشاه می باشد

      نظرات