‌ حجم آب ذخیره سد ۱۵ خرداد بیش از 102 میلیون مترمکعب است

‌ حجم آب ذخیره سد ۱۵ خرداد بیش از 102 میلیون مترمکعب است

احمد حاجی حسینی مسگر مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قم بیان کرد: درحال حاضر حجم آب ذخیره‌شده درسد ۱۵ خرداد به بیش از ۱۰۲میلیون مترمکعب و سد کوچری به حدود ۱۸۹ میلیون مترمکعب رسیده این دو سد نقش اساسی درتامین آب شرب قم دارند و به همین دلیل وضعیت مناسب ذخیره آب در آن‌ها برای مدیریت منابع آبی استان از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد.

وی ادامه داد: البته این موضوع به معنای نادیده گرفتن لزوم صرفه جویی و استفاده صحیح از منابع آبی نیست،‌ بلکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش میزان مصرف آب در میان شهروندان،‌ باید لزوم استفاه صحیح و صرفه جویی  بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم گفت: سد تاریخی کبار نیز در اثر بارش های اخیر سرریز شده و در  رودخانه‌های پایین  دست جاری است.

حاجی حسینی مسگر با اشاره به این که رفع تصرفات در بستر رودخانه‌های استان ضروری است،‌گفت:‌ بارش‌های اخیر باردیگر ضرورت حفظ حریم رودخانه‌ها را برای مردم به‌خوبی مشخص کرد و نشان داد اگر به این موضوع توجه نشود، خطرات فراوان جانی و مالی درپی خواهد داشت.

وی بااشاره به این که قبل از وقوع سیل درقم باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود، ادامه داد: حفظ حریم رودخانه‌ها و جلوگیری از ورود به محدوده آن‌ها در زمان ساخت و ساز، راهکاری مهم برای دور کردن خطر سیل از مناطق روستایی و شهری استان قم است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات