بدهی۲۵۰ میلیارد ریالی قزوینی‌ها به بانک مسکن

بدهی۲۵۰ میلیارد ریالی قزوینی‌ها به بانک مسکن

http://www.bananews.ir/مدیرشعب بانک مسکن استان قزوین گفت:۷۰ درصد اشتغال استان در سال ۸۹ مربوط به بخش ساختمان است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، اسدالله نداف فهمیده در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌ها به مناسبت هفته بانکداری اسلامی گفت: در حال حاضر۴۳هزار واحد مسکونی مربوط به مسکن مهر در استان در حال احداث است که عمده اشتغال تحقق یافته استان نیز مربوط به این بخش است.

مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین به بدهی۲۵۰ میلیارد ریالی قزوینی‌ها به بانک مسکن اشاره کرد و گفت: از مجموع تسهیلات پرداختی۲۵۰ میلیارد ریال معوقه شده که۱۰۰ میلیارد ریال آن مربوط به تسهیلات مسکن روستایی و مابقی آن نیز شامل بدهی مربوط به مسکن شهری و همچنین دو بدهکار کلان‌ساز به مبلغ۳۰ میلیارد ریال است.

مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین به ایجاد ۳۹ هزار و۱۰۰ فرصت شغلی در بخش مسکن اشاره و تصریح کرد: از مجموع ۵۷ هزار فرصت شغلی ایجاد شده در استان قزوین در سال ۸۹ ، حدود ۱۷هزار و۹۰۰ شغل مربوط به بخش‌های اقتصادی و ۳۹هزارو ۱۰۰ فرصت شغلی در بخش مسکن ایجاد شده است که حاکی از نقش موثر بانک مسکن و تسهیلات اعطایی این بانک است.

نداف فهمیده از احداث ۲۸هزار واحد مسکونی مهر در شهر مهرگان خبر داد و گفت: برای ساخت ۴۳ هزار و ۳۵ واحد مسکونی مهر در استان بیش از هشت هزارو۸۸۸ میلیارد ریال قرارداد منعقد شده که از این میزان تاکنون پنج هزارو۱۷۰ میلیارد ریال معادل۶۰ درصد تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی به رتبه پنجم بانک مسکن در جذب منابع مالی اشاره کرد و گفت: بانک مسکن استان قزوین با ۲۲ شعبه و ۱۷۸ پرسنل این موفقیت بزرگ را کسب کرده است.

نداف با اشاره به اینکه تا۱۰ سال آینده هیچ بانکی نمی‌تواند در مصارف بانکی با بانک مسکن رقابت کند، گفت: این بانک در بخش مصارف با۱۵میلیارد و۱۰۷ میلیون ریال بانک بی‌رقیب استان است در حالی که مجموع مانده تسهیلات بانک ملی، صادرات، ملت، تجارت و سپه به اندازه این بانک است.

وی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت استان از تسهیلات بانک مسکن برخوردار شده‌اند، گفت: عدم پرداخت به موقع اقساط بانکی از مهمترین مشکلات بانک مسکن است و این روند آینده خوبی را برای ارائه خدمات بهتر برای مردم استان ندارد.

وی از جایزه خوش حسابی به روستائیان و همه بهره‌مندان از تسهیلات بانک مسکن خبر داد و گفت:هر روستایی خوش‌حساب که اقساط بانک مسکن را به موقع پرداخت کند می‌تواند از تسهیلات وام جعاله پنج میلیون تومانی با سود۱۱ و ۱۴ درصد بهره‌مند شود.

 

 

    نظرات