مسلمانان با تخریب مسجد قدیمی مسکو مخالفت کردند

مسلمانان با تخریب مسجد قدیمی مسکو مخالفت کردند

http://www.bananews.ir/گروه‌‌‌های مسلمانان در مسکو، پایتخت روسیه به شدت با تغییرات برنامه ریزی شده برای یکی از قدیمی‌ترین مساجد این کشور مخالفت کردند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به دنبال تصمیم شورای مفتیان قرار است ساختمام مسجد که در سال ۱۹۰۴ ساخته شده برای دربرگیری هزاران نمازگزار توسعه یافته و یک هتل و چند فروشگاه به آن اضافه شود.

این درحالی است که روز طی این هفته سازمانهای اسلامی روسیه طی بیانیه ای اعلام کردند که آنها با تصمیم شورای مفتیان مخالف بوده و این پرونده را در سطح مقامات عالی تر مطرح می کنند تا لغو شود.

محمد گلی خوزین از مفتیان منطقه پرم یکی از نویسندگان این بیانیه اظهار داشت: هیچ علتی برای تخریب این مسجد و ساخت مسجد جدید وجود ندارد.

مخالفان استدلال کردند که این مسجد قدیمی نمونه ای از معماری دینی تاتار قرن بیستم است که به واسطه مدرنیزه شدن افراطی مورد تهدید قرار گرفته است.

از سوی دیگر شورای مفتیان روسیه اعلام کرد که این ساختمان قدیمی پاسخگوی استانداردهای مدرن نیست و باید برای افزایش ظرفیت نمازگزاران توسعه یابد.

به گزارش بنانیوز به نقل از مهر، نیاز مبرم مسلمانان مسکو پایتخت روسیه به مساجد جدید به ‌ویژه هنگام اقامه نماز ظهر جمعه به قدری است که حتی در روزهای بارانی سجاده خود را خارج از مسجد در ادامه صفوف نمازگزاران پهن کرده تا فریضه نماز را ادا کنند.

 

 

    نظرات