در سال گذشته؛24 واحد صنعتي آلاينده در كاشان پلمب شد

در سال گذشته؛24 واحد صنعتي آلاينده در كاشان پلمب شد

به گزارش«پارما» حسين خادمي به سه هزار و 260 نفر- ساعت فعاليت نظارتي اشاره كرد و افزود: نام 30 واحد صنعتي شهرستان كاشان سال گذشته در فهرست صنايع آلاينده قرار گرفت و 12 واحد نيز البته در اين ميان رفع آلودگي شدند.

وي پيگيري قضايي 19 معدن را كه در نتيجه به تعطيلي بارگيري 10 باب از آنها و تمديد نشدن پروانه بهره‌برداري 9 باب معدن منجر شد را از ديگر اقدام‌هاي بخش حقوقي اداره حفاظت محيط زيست شهرستان كاشان بيان كرد.

رئيس اداره حفاظت محيط زيست كاشان تشريح كرد: سال گذشته 20 مورد نظارت بر بارگيري و انتقال پسماندهاي ويژه صنعتي، 45 مورد نمونه‌برداري از خروجي پساب‌هاي صنعتي و اندازه‌گيري 520 شاخص آلاينده‌ها از سوي كارشناسان محيط زيست و آزمايشگاه معتمد صورت گرفت.

وي وصول 535 مورد استعلام و موافقت با ساخت، توسعه و بهره‌برداري 365 واحد صنعتي، خدماتي و كشاورزي، مخالفت با 36 درخواست ساخت واحدهاي صنعتي مغاير با ضوابط استقرار سازمان و 92 ماموريت پايش شبانه صنايع را از جمله اقدام‌ها برشمرد.

خادمي اضافه كرد: 28 مورد پايش مركزهاي پسماند روستايي و شهري، 300 مورد بازديد از نحوه مديريت پسماندهاي صنعتي، 122 مورد اخطار براي دفع غيراصولي پسماندها و 28 مورد پايش معدن‌ها نيز گوشه‌اي از فعاليت‌هاي بخش محيط انساني اداره حفاظت محيط زيست شهرستان كاشان در سال گذشته بود.

وي همچنين فرستادن پرونده و پيگيري قضايي 60 واحد صنعتي آلاينده و متخلفان شكار، صدور احكام قضايي براي 50 فقره پرونده را از ديگر اقدام‌هاي اداره حفاظت محيط زيست شهرستان كاشان عنوان كرد.

رئيس اداره حفاظت محيط زيست كاشان ادامه داد: اجراي طرح محيط ‌يار با آموزش 25 هزار دانش‌آموز در 160 مدرسه زير پوشش، اجراي طرح محيط‌بان با آموزش نزديك به يك‌هزار و 400 دانش‌آموز در 25 مدرسه زير پوشش و اجراي برنامه روز زمين پاك، طبيعت، هواي پاك و هفته محيط زيست از ديگر اقدام‌هاي يك‌سال گذشته است.

وي در ادامه نيز از دستگيري 23 متخلف صيد و شكار در يك سال گذشته در شهرستان كاشان خبر داد.

خادمي با اشاره به 36 هزار نفر- ساعت گشت و كنترل در زيستگاه‌هاي طبيعي و منطقه حفاظت شده، بيان كرد : 13 قبضه اسلحه، 18 مورد ادوات شكار و همچنين 6 راس شكار چهارپا و هشت قطعه پرنده از متخلفان كشف شد.

وي محكوميت 2 نفر متخلف شكار و صيد به يك‌سال حبس در مجموع اشاره كرد و گفت: مبلغ ضرر و زيان وارد شده به محيط زيست از سوي متخلفان يك ميليارد و 76 هزار ريال بود كه مبلغ 670 ميليون و 700 هزار ريال آن تا كنون دريافت شده و ساير موارد نيز در مرحله پيگيري قرار دارد.

شهرستان كاشان كه با جمعيت بيش از 368 هزار نفر و وسعت چهار هزار و 392 كيلومترمربع، نزديك به يك‌هزار و 500 واحد صنعتي و معدني و يك منطقه حفاظت شده (قمصر و برزك به وسعت 60 هزار هكتار) دارد، در فاصله نزديك به 200 كيلومتري شمال اصفهان واقع شده است .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات