سرریز شدن سد سفید رود نوید بخش سال زراعی خوب در راستای جهش تولید

میرزایی گفت: هم اکنون سد سفیدرود با حجم بیش از یک میلیارد متر مکعب آب در حال سرریز شدن است و این سرریز آب نوید بخش سال زراعی خوب در راستای جهش تولید است.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان مرتضی میرزایی، معاون بهره برداری و حفاظت شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: با توجه به بارش‌های برف و باران و شرایط جوی که در سال آبی جاری داشتیم، در حال حاضر سد سفیدرود با حجم یک میلیاردو ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب در حال سرریز است و و این سرریز آب نوید بخش سال زراعی خوب در راستای جهش تولید است.

او افزود: با توجه به تجارت سال‌های قبل امسال از اوایل اسفند با هدف مدیریت سیلاب و بهره برداری چند منظوره، واحد‌های نیروگاهی را زودتر وارد مدار کردیم و توانستیم تولید برق بیشتری داشته باشیم و همچنین همزمان با هدف رعایت حق آب‌های زیست محیطی بستر لازم را برای ایجاد تخم ریزی ماهیان در بستر رودخانه سفیدرود رهاسازی آب انجام شد.

معاون بهره برداری و حفاظت شرکت آب منطقه‌ای گیلان، با بیان اینکه امروز حجمی معادل ۳۰۰ متر مکعب بر ثانیه ورودی و به همین میزان آب خروجی از سد سفیدرود داریم، گفت: از روز‌های گذشته آبگذاری انهار و کانال‌های کشاورزی آغاز شد.

مرتضی میرزایی افزود: در حال حاضر تونل آب بر فومن، کانال چپ و راست، دشت مرکزی، شرق و غرب آبگذاری کامل انجام شده است و کشاورزان و شالیکاران می‌توانند با خیال راحت نسبت به آماده سازی و نشاد شالیزار‌های خود اقدام کنند.

او به شالیکاران توصیه کرد بر اساس تقویم زراعی که از سوی جهاد کشاورزی استان تهیه و آماده سازی شده است حرکت کنند.

معاون بهره برداری و حفاظت شرکت آب منطقه‌ای گیلان، با اشاره به اینکه در حال حاضر سال نرمال و خوب آبی پیش رو داریم، گفت: بر این اساس تا فصل نشاء نوبت بندی آب نخواهیم داشت و بعد از آن نیز با توجه به شرایط جوی نوبت بندی متعاقبا به کشاورزان اعلام می‌شود.

میرزایی تصریح کرد: با توجه به اینکه کانال‌های کشاورزی، زهکشی‌ها و رودخانه‌ها در حالت سیلابی و پرآبی هستند احتمال غرق شدن بسیار است، بنابراین شهروندان از نزدیک شدن و استقرار در بستر کانال و رودخانه‌ها خودداری و از بروز حوادث جبران ناپذیر جلوگیری کنند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای گیلان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای گیلان

    شركت آب منطقه‌ای گیلان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات