ضرورت جلوگیری از تخلفات منابع آبی با در نظر گرفتن شرایط کنونی...

نماینده مردم فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در نشست با مدیر امور آب این شهرستان در محل این امور بر ضرورت جلوگیری از تخلفات منابع آبی با در نظر گرفتن شرایط کنونی جامعه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "سید احمد رسولی نژاد" با بیان این مطلب اظهار کرد: در سالی که بر اساس فرمایشات رهبر معظم جمهوری اسلامی به نام جهش تولید نامگذاری شده است، نیاز به تخصیص آب به صنایع و واحدهای تولیدی از منابع آب زیرزمینی این شهرستان در جهت تحقق شعار سال به شدت احساس می شود.

رسولی نژاد ضمن تشکر از زحمات همکاران امور آب فیروزکوه در راستای پایش و لایروبی رودخانه های منطقه در خصوص افزایش ضریب ایمنی آبگذری سیلاب و جلوگیری از وقوع سیلاب عنوان کرد: با توجه به اینکه کار این امور اجرایی می باشد، لذا گریزی از جلوگیری از تخلفات در حوزه  منابع آبی نیست، ولی در این راستا باید شرایط کنونی جامعه را نیز در نظر گرفت.

نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص شیوع ویروس کرونا گفت: همه ما در این برهه تاریخی که قطعاً چندان هم طولانی نخواهد شد، وظیفه داریم در جهت کمک به "مدافعان عرصه سلامت کشور" رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی را از اهم کارها دانسته تا این بیماری به امید خدا و همت مردم ریشه کن شود.

در ادامه این نشست همچنین "وحید مرادی نسب" مدیر امور آب فیروزکوه  ضمن ارائه گزارشی از عملکرد امور آب در سال جاری در بخش های مختلف بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود  دو کیلومتر از مسیر رودخانه ها در مجاورت روستاهای آتشان، دهگردان، جلیل آباد، مزداران و مهاباد لایروبی شده و با این اقدام ظرفیت آبگذری رودخانه افزایش یافته است.

وی ادامه داد: عملکرد منسجم امور در جهت رفع تصرف بستر و حریم رودخانه ها در برنامه سال جاری امور همچون گذشته قرار داشته که با همکاری و همیاری مقامات شهرستانی تحقق خواهد یافت.

مرادی نسب لایروبی رودخانه ها در نقاط حادثه خیز را به منظور افزایش ضریب ایمنی آبگذری سیلاب در این شهرستان و همچنین لزوم آزادسازی بستر و حریم مجاری آبهای سطحی را از اولویت های امور برشمرد و  افزود: امور منابع آب فیروزکوه با تمام ظرفیت خود نسبت به شناسایی و برطرف نمودن نقاط حادثه خیز در مجاری آب های سطحی اقدام می نماید تا با توجه به نزدیک شدن فصول بارش و احتمال وقوع بارش های شدید زمینه عبور ایمن سیلاب را فراهم و از بروز حوادث احتمالی در این ارتباط جلوگیری نماید . همچنین مراتب به مراجع زیربط از جمله فرمانداری محترم، بخشداری مرکزی و ارجمند و شهرداری ها نیز در جهت اصلاح معابر و نقاط حادثه خیز اعلام گردیده و امور آب قاطعانه پیگیر موضوع صیانت از بستر و حریم در گستره حوزه عملکرد می باشد.

وی در ادامه با تاکید بر جلوگیری از  حفر چاه های غیر مجاز، نصب کنتورهای هوشمند برروی چاه های مجاز و همچنین انسداد چاه های غیر مجاز توسط این امور، تصریح کرد: در بخش آب های زیرزمینی نیز اکیپ گشت و بازرسی امور دائما در حال شناسایی چاه های غیر مجاز می باشند و پس از شناسایی با اخذ حکم قضایی پر و مسدود خواهند شد.

مدیر امور منابع آب فیروزکوه در پایان با بیان  اینکه این امور تمام تلاش خود را در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه آب و صیانت از منابع آب سطحی و زیرزمینی انجام خواهد داد، خاطر نشان کرد: این امور به واسطه وظیفه ذاتی خود تا پایان رفع معضلات بستر و حریم انجام وظیفه کرده  و  همچنان امور آب به یاری دستگاه های اجرائی شهرستان چشم داشته و از همکاری کلیه واحدهای دخیل در موضوع تقدیر و تشکر می نماید.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات