انسداد 161 حلقه چاه غیرمجاز در استان مرکزی/ صرفه‌جویی 6 میلیون مترمکعب آب زیرزمینی

انسداد 161 حلقه چاه غیرمجاز در استان مرکزی/ صرفه‌جویی 6 میلیون مترمکعب آب زیرزمینی

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمود قدبیگی" گفت: تعداد 161 حلقه چاه غیرمجاز در سال گذشته در استان مرکزی شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی و همکاری نیروهای انتظامی مسدود شد که حدود شش میلیون مترمکعب صرفه‌جویی آب زیرزمینی در استان را به‌همراه داشت.
وی افزود: با توجه به خشکسالی‌ سال‌های اخیر و میزان کم بارندگی، حفر چاه‌های غیرمجاز و اضافه برداشت از منابع آبی و سفره‌های زیرزمینی، وضعیت منابع آبی استان را با چالش جدی مواجه کرده است و اگر با این معضلات برخورد نشود در آینده با کمبود شدید آب مواجه خواهیم بود.
معاون حفاظت و بهره‌برداری از شرکت آب منطقه‌ای مرکزی ادامه داد: یکی از دلایل مهم افت آب‌های زیرزمینی در استان برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی برای آبیاری زمین‌های کشاورزی است و متأسفانه عده‌ای برای آبیاری زمین‌های کشاورزی خود بدون توجه به بحران آب در استان، اقدام به حفر غیرمجاز چاه می‌کنند که این موضوع باعث کاهش شدید منابع آبی در استان شده و خشکسالی های پی در پی نیز این بحران را تشدید کرده است.
وی اظهار داشت: نیروهای گشت و بازرسی شرکت آب منطقه‌ای مرکزی به‌صورت شبانه‌روزی در سطح استان تمامی دشت‌ها را رصد می‌کنند و هیچگونه حاشیه امنی برای سودجویانی که از طریق چاه‌های غیرمجاز مبادرت به کشت می‌کنند وجود ندارد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات