بزرگراه بندرعباس سیرجان؛ یک گام تا تکمیل نهایی

بزرگراه بندرعباس سیرجان؛ یک گام تا تکمیل نهایی

http://www.bananews.ir/همزمان با هفته دولت ۴۲کیلومتر دیگر از بزرگراه بندرعباس-سیرجان با حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، استاندار هرمزگان و جمعی از مدیران استانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با اشاره به اهمیت این زیر ساخت مهم در توسعه کشور گفت: به مناسبت هفته دولت امسال یک هزار و۵۷۲ کیلومتر انواع راه‌ها در قالب راه‌های ریلی، آزادراه و بزرگراه و سایر راه‌های آسفالته برای بهره‌برداری در کل کشور آماده شده است که این پروژه به عنوان یک پروژه شاخص کشوری مطرح است. احمد صادقی افزود: افتتاح این پروژه در افزایش ضریب امنیت عبور و مرور در مهم‌ترین شریان حمل‌ونقلی کشور بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که موقعیت استان هرمزگان به عنوان قطب حمل‌ونقل کشور، موقعیتی ملی و فراملی است. وی تصریح کرد: علاوه بر تسهیل رفت و آمد و کاهش زمان سفر به میزان قابل توجهی در مصرف سوخت نیز صرفه‌جویی خواهد شد که این امر نقش مهمی در پویایی اقتصاد ملی دارد.

استاندارهرمزگان نیز در این آیین با اشاره به روند سازندگی بزرگراه بندرعباس -سیرجان گفت: پرونده اجرایی این پروژه ملی که نقش آن در توسعه کشور بر کسی پوشیده نیست امسال بسته خواهد شد و تحقق‌گر آرزوی دیرینه مردم هرمزگان که رنج‌ها و مرارت‌های بی‌شماری را متحمل شده‌اند، خواهد بود. حسین‌ هاشمی تختی افزود: به رغم اینکه بر اساس برنامه زمان‌بندی شده شهریور سال آینده برای تکمیل این بزرگراه ۳۲۰کیلومتری در نظر گرفته شده است، اما با توجه به سرعت اجرایی و مجاهدت شبانه‌روزی مجموعه پرتلاش راهسازی استان و همچنین مساعدت‌های وزارت راه و شهرسازی به ویژه مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، انتظار می‌رود این بزرگراه تا پایان سال جاری تکمیل شود. وی تصریح کرد: تکمیل این طرح بزرگ ملی علاوه بر تاثیر مستقیم در وضعیت جابه‌جایی و ترانزیت کالا شاخص‌ها و رضایتمندی در بخش حمل‌ونقل مسافری را نیز تا حد قابل توجهی افزایش خواهد داد.

 

 

    نظرات