نیازمند تراکم‌زایی در حوزه فضای سبز شهری هستیم/ آسیب‌های اجتماعی باغ گلستان زیبنده تبریز نیست

نیازمند تراکم‌زایی در حوزه فضای سبز شهری هستیم/ آسیب‌های اجتماعی باغ گلستان زیبنده تبریز نیست

به گزارش شهریار، فریدون بابایی اقدم ظهر امروز در بازدید از پروژه‌های فضای سبز شهری و آغاز فاز اول طرح کاشت یک میلیون اصله نهال با اعلام مطلب فوق افزود: مدیریت شهری و شورای شهر در کنار سازمان سیما و منظرو سازمان پارکها و فضای سبز، امسال همت کرده و دست در دست هم دادند تا ۲ میلیون درخت و درختچه توسط مناطق خریداری شود و در بازدیدی که امروز از مناطق دهگانه شهرداری تبریز داشتیم، این درخت‌ها و درختچه‌ها تهیه شده است و همانطور که برنامه شهرداری است نسبت به افزودن تراکم درخت در سطح شهر تبریز اقدام می ‌کنیم.

او با اشاره به شعار سال ۹۹ شهرداری تبریز مبنی بر توسعه پایدار فضای سبز شهری خاطرنشان کرد: همانطور که سال گذشته به همشهریان عزیز قول داده بودیم، سال ۹۹ سال فضای سبز شهری تبریز نام گرفته است و بایستی اثرات این نامگذاری نیز برای شهروندان مشهود باشد و در این رابطه اولین کاری که انجام دادیم تصویب ۵۰۰ میلیارد تومان برای تملک باغات تبریز است.

بابایی اقدم،  دغدغه و نگرانی‌های شهروندان مبنی بر تخریب باغات تبریز را کاملا به حق دانسته و عنوان داشت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که می توانیم در حوزه فضای سبز شهری تبریز انجام دهیم، تملک باغات تبریز شناسنامه‌دار تبریز است که تبدیل به دغدغه تبریز دوستان گشته و نگرانی هایی مبنی بر اینکه این باغات نیز به سرنوشت باغات سابق تبریز دچار شده و به مرور زمان تخریب گردد، وجود دارد.

او ادامه داد: در همین راستا همتی که سازمان سیما و منظر شهرداری انجام داده این است که اطلاعات این باغات را درآورده و به اداره املاک شهرداری فرستاده‌اند تا پیگیر تملک این باغات باشند و به هر حال در داخل این باغات نیز مشکلاتی وجود دارد و برای احیاء آنها باید تلاش کنیم.

رئیس کمسیون معماری و شهرسازی شورا در ادامه یادآور شد: در کنار این طرح تملک باغات،  در خود شهر نیز قولهای خوبی مبنی بر کاشت یک میلیون درختچه و یک میلیون درخت در سطح شهر داده شده است که با کاشت این حجم از درخت در سطح شهر، میزان تراکت بافت فضای سبز شهری بالا می‌رود.

او با اشاره به طرح کمربند سبز شهری تبریز تأکید کرد: یکی دیگر از اقدامات خوب مدیریت شهری در حوزه فضای سبز، بحث کمربند سبز اتوبان‌های شهید کسایی و پاسداران است که توسط مناطق  ۲ و ۳ اجرایی شده و در دیگر مناطق نیز در جلسات و بازدیدی که داشتیم، منجر به انعقاد قرارداد شده است.

او افزود:  مفهوم و خروجی تمام این اقدامات این است که می خواهیم شاهد احیای دوباره باغ‌شهر تبریز باشیم.

بابایی اقدم وضعیت آسیبهای اجتماعی در باغ گلستان را زیبنده تبریز نداسته و خاطرنشان کرد: دغددغه‌ای که در رابطه با باغ گلستان مطرح است، این است که خانواده‌ها متأسفانه امکان استفاده از این ظرفیت تفریحی را ندارند و خواهشی که از سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری تبریز داشتیم این بود که در این زمینه نیز کاری انجام دهند.

او خاطرنشان کرد: آسیب های اجتماعی که در این باغ مشاهده می شوند، وجهه خوبی ندارند و در شان شهرمان نیست و امیدواریم همچون گذشته در احیای این باغ و در اختیار گذاشتن آن در خدمت شهروندان، بتوانیم رضایت شهروندان عزیز را از مدیریت شهری جلب کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات