بازارچه صنایع دستی درب استانبول بعد از مهار ویروس کرونا افتتاح می‌شود

بازارچه صنایع دستی درب استانبول بعد از مهار ویروس کرونا افتتاح می‌شود

به گزارش شهریار، علی مدبر ضمن اعلام خبر فوق افزود: عملیات عمرانی بازارچه صنایع دستی درب استانبول با کار شبانه روزی عوامل عمرانی منطقه ۸، طی ماه های اخیر به پایان رسید، ولی بدلیل شیوع بیماری کرونا در جامعه، عملیات تجهیز و افتتاح این بازارچه به بعد از مهار این ویروس موکول شد تا مراسمی در خور شان این بازارچه و درب تاریخی برگزار شود.

مدبر افزود: به منظور همخوانی این پروژه با بافت تاریخی درب استانبول در نماکاری پروژه از آجر سنتی و در کفسازی محوطه از سنگ اسپراخون استفاده شده است که همگون با بافت تاریخی این منطقه اجرایی شده است.

او ادامه داد: طی مذاکرات و جلساتی که با فعالین صنایع دستی و گروه های هنری استان داشته ایم، بر آنیم طی ماه های آتی و بعد از مهار کرونا، این مکان فرهنگی-تجاری را تجهیز و راه اندازی نمائیم.

شهردار منطقه 8 تبریز احداث بازارچه درب استانبول را در راستای حمایت از قشرهنرمند شهرو تقویت هنرهای صنایع دستی استان دانسته و اظهار امیدواری کرد بعد از افتتاح مجموعه شاهد رونق گردشگری در این منطقه تاریخی شهر باشیم.

بازارچه صنایع دستی درب استانبول، در انتهای راسته کوچه و جنب درب تاریخی استانبول اجرائی میشود که در قالب آن چندین باب مغازه احداث شده و در هر باب مغازه، صنف هنری خاصی فعالیت خواهد کرد.





لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات