موسوی: قانون باید برای همه ما فصل‌الخطاب باشد/ تبعیض موجب تضییع حقوق مردم و سلب اعتماد عمومی می‌شود

موسوی: قانون باید برای همه ما فصل‌الخطاب باشد/ تبعیض موجب تضییع حقوق مردم و سلب اعتماد عمومی می‌شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر « سید عبدالرزاق موسوی » با اشاره به رابطه نمایندگان مردم در حوزه‌های مختلف ازجمله شورای اسلامی، مجلس، رئیس جمهور، اظهار داشت: من به عنوان عضو شورای شهر، نماینده مجلس به عنوان منتخب مردم در مجلس و همه افرادی که توسط خود مردم انتخاب می‌شوند، باید وظایف خودمان را بشناسیم و به بهترین شکل انجام دهیم که در واقع تعریف واقعی خدمت به مردم می‌تواند از همین مسیر محقق شود.
نایب رئیس شورای عالی استان‌ها دخالت نمایندگان و منتخبین در حوزه‌های اجرایی و دیگران را یکی از مشکلاتی دانست که جامعه ما با آن روبرو است و تصریح کرد: برخی دخالت‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که قانون آن را به صراحت منع کرده است؛ معتقدم هرکدام از ما اگر بخواهیم کار خودمان را در محدوده شرح وظایف خودمان به خوبی انجام دهیم فرصت دخالت در کار دیگری را پیدا نمی‌کنیم.
وی توجه به قانون و عدالت‌محوری و پرهیز از تبعیض را دو مقوله‌ی کلیدی در افزایش اعتماد عمومی به مسؤولین دانست و تأکید کرد: قانون باید برای همه ما فصل‌الخطاب باشد و این به منزله این است که هر کدام از ما باید در چهارچوب قانون عمل کنیم و اینکه در کجا باید حضور داشته باشیم و کجا نباشیم، قانون باید تعیین کند.
موسوی افزود: نکته مهم دیگر توجه به عدالت و پرهیز از تبعیض است چرا که تبعیض موجب سلب اعتماد مردم و تضییع حقوق آنان می‌شود و به همین دلیل است که بزرگان ما عدالت را افضل فضائل اخلاقی و تبعیض را زشت‌ترین رذیله اخلاقی دانسته‌اند.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز رعایت عدالت در حوزه کار مدیران و مسؤولان را برخورد یکسان با مردم در شرایط یکسان عنوان کرد و این را مصداق عدم تبعیض بین مردم دانست.
موسوی اضافه کرد: تبعیض و تفاوت بین افراد مختلف در شرایط مختلف به این معنی است که به عنوان نمونه اگر کسی با ما آشنا بود کار او را تسریع داده و اگر نمی‌شناسیم به طریقی در انجام کار وی تعلل کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در پایان به تعبیری از حضرت امام راحل (ره) در خصوص عدم پذیرش توصیه از سوی وی اشاره داشت و خاطرنشان کرد: این نوع نگاه می‌تواند یک الگوی رفتاری، قانونی و اخلاقی برای همه ما باشد.
پایان خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات