ساخت‌وساز غیرقانونی در روستاها تخریب می‌شود

ساخت‌وساز غیرقانونی در روستاها تخریب می‌شود

http://www.bananews.ir/فرماندار ابهر گفت: هر گونه تعرض به حریم از سوی روستاییان و در صورت ساخت و ساز غیرقانونی، این ساختمان‌ها تخریب می‌شوند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی یوسفی در جلسه ستاد مهاجرت معکوس این شهرستان با تاکید بر لزوم پیگیری معرفی روستاهای هدف گردشگری اظهار داشت: در این زمینه مسئولان امر هر چه سریع‌تر روستاهای قبلی و فعلی در نظر گرفته شده را به صورت یک بسته آماده به ویژه مناطقی که در این روستاها مورد توجه است برای جذب سرمایه‌گذار خصوصی به دبیر ستاد و برای انعکاس استان تهیه شود.

وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در پروژه راه داش‌کسن تصریح کرد: برای رفع این مشکل برآورد رفع نواقص از سوی اداره راه صورت گرفته و با مسئولیت میراث فرهنگی و پیمانکار طرف قرارداد این مشکل رفع شود که می‌توان کار را به اداره راه و ترابری و پرداخت هزینه را به میراث فرهنگی

سپرد.

فرماندار شهرستان ابهر با تاکید بر لزوم همکاری روستائیان با مسئولان در اجرای طرح هادی ابراز داشت: بخشداران به همه دهیاران و رؤسای شوراهای روستاها به صورت کتبی اعلام کنند که هر گونه انشعاب و هرگونه خدمت‌رسانی در راستای اجرای طرح هادی است و هر گونه سرویس‌دهی و خدمت‌رسانی خارج از طرح هادی ممنوع است.

وی افزود: بخشداران باید به اطلاع روستائیان برسانند که هر گونه تعرض به حریم از سوی روستاییان و در صورت ساخت و ساز غیرقانونی، این ساختمان‌ها تخریب می‌شوند و مسئولان باید با نظارت و سرکشی‌های متعدد از ساخت‌ و سازهای غیرقانونی و تعرض به حریم جلوگیری کنند.

یوسفی به مشکل آب شرب روستاها اشاره و اضافه کرد: با توجه به اینکه موضوع آب شرب و بهداشت آن از مسائل اولویت‌دار محسوب می‌شود، مسئولان امر همه پروژه‌هایی که می‌تواند به عنوان مدیریت بحران محسوب شده و برای آن اعتبار گرفت را طبق یک لیست اولویت‌دار به مدیریت بحران استان ارسال

کنند.

به گزارش بنانیوز به نقل از فارس، فرماندار شهرستان ابهر در ادامه با تاکید بر لزوم همکاری مسئولان در زمینه هماهنگی لازم برای هر چه بهتر آغاز شدن سال تحصیلی جدید بیان داشت: مسئولان در زمینه زیباسازی و هموار نمودن راه مدارس روستائی اقدامات لازم را انجام داده و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نکنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ابهر در این جلسه با اشاره به پروژه راه داش‌کسن گفت: این پروژه سال‌ها است که خواسته مردم و سازمان میراث فرهنگی بود که پس از در نظر گرفته شدن اعتبار برای این پروژه و پس از آغاز کار اداره راه اعلام کرد که تراکم ۹۸ درصد است و ما ۱۰۰ درصد می‌خواهیم.

داود آبیان افزود: پیشنهاد ما این است که چون دیگر اعتباری نیست، اداره راه و ترابری نواقص موجود را رفع کند و هزینه را سازمان پرداخت کند.

 

 

    نظرات