ساخت بزرگراه سپهبد شهید سلیمانی شتاب می‌گیرد

در دیدار شهردار کرمان با فرمانده سپاه ثارالله استان مطرح شد:

ساخت بزرگراه سپهبد شهید سلیمانی شتاب می‌گیرد

صبح امروز شهردار کرمان با فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، در این دیدار که به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با حضور سه تن از معاونان شهردار انجام گرفت، شهردار کرمان با اشاره به سوابق درخشان سردار معروفی، اظهار امیدواری کرد حضور وی در کرمان نیز همچون گذشته منشأ خیر و برکت باشد.

سیدمهران عالم‌زاده با بیان این‌که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در دوران دفاع مقدس و پس از آن در دوران سازندگی و محرومیت‌زدایی، نقش ویژه و تأثیرگذاری در نقاط مختلف کشور داشته است، سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی را افتخار جهان اسلام خواند و گفت: سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، آرزوی شهادت داشت و این‌که خواسته بود تا در کرمان به خاک سپرده شود، برای ما و تمام مردم کرمان مایه افتخار است و باید سجدۀ شکر به‌جا آورد.

اجرای پیاده‌راه از گنبد جبلیه تا مزار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی

شهردار کرمان به برنامه‌هایی که شهرداری کرمان برای زنده نگه داشتن یاد و خاطرۀ سپهبد شهید سلیمانی در دستور کار دارد، اشاره کرد و گفت: محور موازی با خیابان شریعتی و بلوار جمهوری اسلامی نیز به طول 16 کیلومتر به نام بزرگراه سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، در دست اجراست که در این رابطه با برخی سرمایه‌گذاران گفت‌و‌گو کرده‌ایم تا به ساخت این بزرگراه سرعت دهیم.

عالم‌زاده افزود: همچنین با توجه به این‌که اجرای تراموای شهر کرمان در دستور کار قرار دارد، مقرر شده تا این ترموا به نام سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی نام‌گذاری شود.

وی ادامه داد: برای اجرای تراموای سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، با قرارگاه سازندگی خاتم هم گفت‌و‌گو کرده‌ایم.

شهردار کرمان بیان کرد: همچنین اجرای پیاده‌راه از گنبد جبلیه تا مزار این شهید بزرگوار در دستور کار قرار دارد.

عالم‌زاده با بیان این‌که درصدد هستیم این پیاده‌راه را به فضایی مثل بین‌الحرمین تبدیل کنیم، گفت: با توجه به ساخت پارک 100 هکتاری گردشگری در این محدوده، مجموعۀ پردیسان قائم عجل‌الله‌فرجه و مزار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، به یک مجموعۀ زیارتی، فرهنگی و تفریحی تبدیل خواهد شد.

همکاری‌ مشترک سپاه ثارالله استان با شهرداری کرمان

شهردار کرمان همچنین نگاه سردار معروفی، فرمانده سپاه ثارالله کرمان به حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و معیشت مردم را قابل تقدیر دانست و گفت: این‌که فرمانده سپاه با چنین نگاه توسعه‌یافته و همه‌جانبه‌ای نصیب استان کرمان شده، جای شکرگزاری دارد.

عالم‌زاده از زحمات و تلاش‌های سردار ابوحمزه، فرمانده سابق سپاه ثارالله استان کرمان نیز تقدیر کرد و گفت: امیدواریم با همدلی‌ای که از گذشته وجود داشته و ادامه خواهد یافت، بتوانیم خدمات در خور شأن و شایسته‌ای به مردم نجیب کرمان ارایه کنیم.

شهردار کرمان با بیان این‌که شهرداری کرمان همواره در حوزه‌های مختلف ازجمله فرهنگی و خدمات شهری، تعامل مطلوبی با سپاه داشته است، گفت: سپاه نیز همواره در شرایط گوناگون ازجمله گندزدایی و ضدعفونی معابر و بارندگی‌های اخیر به یاری شهرداری شتافته است.

عالم‌زاده به همکاری قرارگاه سازندگی خاتم با شهرداری کرمان اشاره کرد و گفت: در دورۀ جدید مدیریت شهری تلاش کردیم با برنامه‌ریزی مناسب تعدادی از پروژه‌های مشترک شهرداری کرمان و قرارگاه سازندگی خاتم به بهره‌برداری برسد؛ ضمن این‌که سال گذشته تمام بدهی‌های شهردای کرمان به قرارگاه خاتم پرداخت شد.

وی افزود: همچنین در این دورۀ مدیریت شهری تلاش کردیم حقوق کارکنان شهرداری به‌ویژه کارکنان شرکتی که پیش از این همیشه معوق می‌شد، به‌روز شده و به‌موقع پرداخت شود.

ضرورت خدمت‌رسانی بیش از پیش به مردم

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از زحمات شهردار و سایر مجموعۀ شهرداری کرمان، بر خدمت‌رسانی بیش از پیش به مردم تأکید کرد و گفت: همۀ ما مسلمان، شیعه، مؤمن و انقلابی هستیم و مردم خط قرمز ما هستند؛ بنابراین، باید در خدمت به مردم تمام تلاش خود را به‌کار گیریم.

سردار حسین معروفی افزود: در خدمت به مردم نباید نگاه سیاسی، قومی و مذهبی داشته باشیم؛ چراکه دیدگاه رهبر معظم انقلاب همین است و دیدگاه شهید سلیمانی نیز همین بود.

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب، دیدگاه شهید سلیمانی را تأیید کردند و این دیدگاه را «مکتب سلیمانی» خواندند، گفت: باید در حوزه‌های مختلف زیربنایی، فرهنگی و به‌ویژه اجتماعی در کنار یک‌دیگر تلاش کنیم و مشکلات مردم را کاهش دهیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان حوزۀ اجتماعی را بسیار مهم دانست و با اشاره به این‌که پرداختن به حوزۀ مسایل اجتماعی، مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، گفت: باید برای کاهش مسایلی مثل طلاق، اعتیاد و حاشیه‌نشینی تلاش کنیم.

سردار معروفی افزود: نگاه به خدمات اجتماعی، باید نگاه عام باشد؛ ضمن این‌که ارایۀ خدمت به مردم در حوزۀ مسایل اجتماعی و خدمات شهری، موجب امیدواری مردم می‌شود.

وی پرداختن به حوزۀ خدمات شهری را بسیار مهم دانست و گفت: اگر شهرداری در این حوزه خوب عمل کند، کارآمدی نظام اسلامی را نشان می‌دهد؛ چرا نخستین اقدام و فعالیتی که به چشم مردم می‌آید، اقدامات شهرداری در حوزه‌های مختلف خدمات شهری و عمرانی است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تأکید بر این‌که سپاه با آمادگی کامل در خدمت به مردم در کنار شهرداری خواهد بود، گفت: هیچ کاری ارزشمندتر از ارایۀ خدمت اجتماعی به مردم نیست و سپاه در این زمینه در کنار شهرداری کرمان آماده خدمت‌رسانی به مردم است.

سردار معروفی افزود: در این زمینه با تعامل شهرداری و بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان، از ظرفیت نیروی انسانی بسیج سازندگی برای خدمت‌رسانی به نقاط محروم و کم‌برخوردار شهر کرمان استفاده خواهیم کرد.

ضرورت تبیین مکتب شهید سلیمانی

سردار معروفی همچنین با تأکید بر این‌که باید روی مکتب سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی کار کنیم تا موضوع منحرف نشود، گفت: سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، شخصیتی است که در جهان اسلام امنیت برقرار کرد و این شخصیت، زاده کرمان است؛ بنابراین، امروز نگاه به کرمان، نگاهی جهانی است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب تعابیر بزرگی دربارۀ سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی به‌کار بردند؛ ازجمله این‌که فرمودند: « سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی با شهادتش انقلاب را زنده کرد.»

وی ادامه داد: تعابیر رهبر معظم انقلاب دربارۀ شهید سلیمانی، مثل تعابیر امام رحمت‌الله‌علیه دربارۀ شهید بهشتی است که فرمودند: «شهید بهشتی یک ملت بود.»

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، افتخار کرمانی‌هاست؛ بنابراین، امیدواریم در قالب یک قرارگاه بتوانیم اقدامات ماندگاری در خصوص تبیین فرهنگ حاج‌قاسم سلیمانی انجام دهیم.

نصب 413 دوربین پایش تصویری در شهر کرمان

معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان هم در این دیدار با اشاره به همکاری قرارگاه سازندگی خاتم با شهرداری کرمان گفت: از شش تقاطع غیرهم‌سطح در دست ساخت توسط قرارگاه خاتم در کرمان، تاکنون، چهار تقاطع غیرهم‌سطح به بهره‌برداری رسیده و ساخت تقاطع‌های غیرهم‌سطح سربازان گمنام امام زمان (عج) و شهدای خلبان نیز، 35 تا 40 درصد پیشرفت دارد.

محمدعلی قنبری از انجام مطالعات برای هفت تقاطع غیرهم‌سطح در رینگ دور شهر خبر داد و گفت: در این خصوص نیز به قرارگاه سازندگی خاتم پیشنهاد داده‌ایم تا در مناقصه شرکت کند.

وی به نصب دوربین‌های پایش تصویری در شهر کرمان هم اشاره کرد و با بیان این‌که شهر کرمان تا ابتدای سال 97، تنها 49 دوربین پایش تصویری داشت که این دوربین‌ها آنالوگ بوده و 50 درصد آن‌ها از کار افتاده بودند، گفت: با پیگیری شهردار کرمان و همکاری استانداری و دستگاه‌های امنیتی استان، در سال گذشته 413 دوربین پایش تصویری در شهر کرمان نصب کردیم.

معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان به اقدامات شهرداری کرمان در محله‌های حاشیه‌نشین شهر کرمان هم اشاره کرد و گفت: سال گذشته با همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی و در قالب طرح بازآفرینی شهری، 44 معبر در شهرک صنعتی آسفالت شد که رضایتمندی اهالی این منطقه را به‌دنبال داشت.

قنبری افزود: در شهرک قمر بنی‌هاشم (ع) نیز 25 معبر آسفالت شد، اما اکنون این مناطق نیاز به پیاده‌روسازی و جدول‌گذاری دارند

وی ادامه داد: مناطق کم‌برخوردار در شهر کرمان کم نیستند؛ بنابراین، باید با همکاری سایر دستگاه‌ها، نسبت به محروم‌زدایی این مناطق اقدام کنیم.

همکاری مطلوب سپاه با شهرداری در مقابله با شیوع ویروس کرونا

معاون خدمات شهری شهردار کرمان نیز در این دیدار با اشاره به تعامل مطلوب شهرداری کرمان با سپاه ثارالله استان کرمان گفت: مجموعۀ سپاه ثارالله استان کرمان همکاری خوبی با شهرداری کرمان دارد.

مهدی نیکویی افزود: مجموعۀ سپاه و گروه‌های جهادی در مقابله با شیوع ویروس کرونا، در زمینۀ تهیۀ مواد ضدعفونی‌کننده، و گندزدایی و ضدعفونی معابر شهر همکاری خوبی با ما دارند؛ ضمن این‌که در بارندگی‌های اخیر نیز همکاری سپاه با شهرداری قابل تقدیر بود.

ایجاد مراکز فرهنگی در نقاط حاشیه‌ای شهر

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان هم در این دیدار با اشاره به همکاری‌های مشترک سپاه و شهرداری کرمان در زمینۀ مسایل فرهنگی گفت: در چندماه گذشته سطح تعاملات شهرداری و سپاه در زمینۀ مسایل فرهنگی بسیار مطلوب بوده است.

محمد جهانشاهی به برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت برای افزایش سرانه‌های فرهنگی و ورزشی در محله‌های حاشیه‌نشین شهر کرمان اشاره کرد و گفت: در کوتاه‌مدت، اگر سپاه ثارالله استان کرمان تعدادی سازۀ سبک ازجمله کانکس در اختیار شهرداری قرار دهد، می‌توانیم در خصوص ایجاد مراکز فرهنگی در نقاط حاشیه‌ای شهر اقدام کنیم.

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید AAWWbb.jpg

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات