بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و تاریخی شهر ساری در دستور کار قرار گرفت

بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و تاریخی شهر ساری در دستور کار قرار گرفت

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ساری، محمد حسین قبادی معاون شهرسازی و امور مناطق شهرداری مرکز مازندران، بازآفرینی بافت های تاریخی شهر ساری را پروژه ای مهم و موثر برای توسعه مرکز مازندران عنوان کرد و اظهار داشت: : پروژه بهسازی و نوسازی محله آب انبار نو با محوریت گردشگری و با همکاری وزارت راه و شهرسازی در حال بررسی است.

وی تکمیل و بهره برداری از خانه محله ساری با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی مازندران در بافت های ناکارآمد شهر را از دیگر اقدامات شهرداری در زمینه بازآفرینی شهری برشمرد و افزود:خانه محله ها در سطح کشور با مشارکت و همکاری وزارت راه و شهرسازی در محلات کم برخوردار شهرها با هدف ارائه خدمات فرهنگی اجتماعی به ساکنین این مناطق احداث می شوند و کلیه دستگاه های اجرایی نیز موظف به همکاری و مشارکت در این خانه محله ها می باشند.

معاون شهرسازی و امور مناطق شهرداری تصریح کرد: هدف از بازآفرینی شهری، ارتقای شاخصه های خدمات عمومی، تقویت زیرساخت های شهری، ایجاد توازن در ارائه خدمات، بهره مندی از خدمات شهری در کل شهر با دیدگاه محله محوری و ایجاد جاذبه های متنوع برای ساکنین این محلات می باشد.

قبادی ادامه داد: بافت های تاریخی، بافت های فرسوده، سکونت گاه های غیر رسمی، پهنه روستاهای الحاق شده به شهر و کاربری های ناهمگون در زمره بافت های ناکارآمد شهر ساری محسوب می شوند.

معاون شهرسازی و امور مناطق شهرداری از قرارگرفتن محلات الحاقی جدید به شهرساری در این پروژه خبر داد و گفت: 10 محله در سال های اخیر به شهر ساری ملحق شده که در زمره این بافت ها  قرار گرفته اند و ساکنین این محلات می توانند جهت استعلام از شرایط لازم و دریافت پروانه ساختمانی و نیز استفاده از مزایای بانکی به شهرداری های مناطق مراجعه کنند.

قبادی در پایان خاطر نشان کرد: بسته های تشویقی نوسازی در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری از 50 درصد به 75 درصد افزایش یافت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات