نشست مشترک مدیر کل محیط زیست استان همدان با فعالان حوزه محیط زیست استان به مناسبت روز زمین پاک

نشست مشترک مدیر کل محیط زیست استان همدان با فعالان حوزه محیط زیست استان به مناسبت روز زمین پاک

در این نشست صمیمی که به میزبانی محیط زیست استان  برگزار شد، ابتدا  زهرا طهماسبی فعال محیط زیست، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه محیط زیست و زمین پاک ،مسائل و دغدغه های زیست محیطی مربوط به حوزه استان را بیان و مطالبات خود را در این خصوص مطرح کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه این نشست گفت: چالشهای زیست محیطی که امروزه با آنها دست به گریبان هستیم بخاطر بی مهری هایی بوده که در گذشته نسبت به محیط زیست صورت گرفته ولی هنوز هم جای امیدواری هست، چون که آگاهی مردم نسبت به گذشته افزایش یافته و حساسیت و دغدغه آنها نسبت به مسائل زیست محیطی بالا رفته است و تجربه نشان داده هرکجا که مشارکت مردمی بوده و مردم پای کار بوده اند توانسه اند مشکلات را پشت سر بگذارند و نتایج خوبی بگیرند.

جعفری نژاد بسطامی گفت: مهمترین عامل در حفاظت از محیط زیست آموزش و ترویج فرهنگ زیست محیطی است وباید این فرهنگ به تمام اقشار مردم تسری پیدا کند تا تک تک افراد جامعه در قبال محیط زیست احساس مسئولیت کنند.

در ادامه این نشست رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل از برگزاری جلسات منظم ماهیانه با تشکل ها  و عملیاتی شدن اکثریت مصوبات  در سال گذشته مطالبی ارائه کردند و با عنایت به ضرورت نقش آفرینی سازمان های مردم نهاد در ترویج فرهنگ محیط زیستی وگسترش سواد زیست محیطی  از آمادگی کامل این اداره جهت همکاری با تشکل های مردم نهاد در حوزه محیط زیست خبر داد.

در پایان این نشست از طرف مدیر کل محیط زیست استان از برخی فعالان این حوزه  به نمایندگی از سایر فعالان به پاس تلاشها و فعالیتهای شبانه روزی جهت حفظ و حراست محیط زیست در استان و همچنین عملکرد آنها در حوزه سلامت مردم تقدیر بعمل آمد . لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات