ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان شعاری دست یافتنی است/ هوشمندسازی شهر، یکی از اولویت های مهم شهرداری

ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان شعاری دست یافتنی است/ هوشمندسازی شهر، یکی از اولویت های مهم شهرداری

به گزارش شهریار، رسول موسایی امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز با تاکید بر لزوم هوشمندسازی شهر، نقش این سازمان را در این زمینه موثر خواند و گفت: هوشمندسازی شهر یکی از اولویت های شهرداری تبریز است و ما در شورای اسلامی شهر به این امر متعهد شده ایم که در کنار توسعه فضای سبز، به موضوع هوشمندسازی شهر توجه ویژه داشته باشیم.

او ادامه داد: شیوع ویروس کرونا طی هفته های گذشته نشان داد که ما ابزار مناسب برای هوشمندسازی شهر از جمله خرید غیرحضوری مردم، دورکاری و ارائه دیگر خدمات غیرحضوری را نداریم که دلیل آن، فقدان زیرساخت های لازم در شهر است.

قائم مقام شهردار تبریز عنوان کرد: موضوع هوشمندسازی شهر نیاز به دیتاسنتر جدید دارد و این در حالی است که دیتاسنتر تبریز مربوط به امور ۱۰ سال قبل است و اکنون این داده ها کارایی چندانی ندارد و ما به زیرساخت های مجاور آن نیاز داریم.

او افزود: برای هوشمندسازی شهر، این کار را از خود شهرداری تبریز آغاز می کنیم و کاغذ را از پروسه فعالیت های شهرداری از جمله صدور پروانه، حوزه های شهرسازی، خدمات شهری و بقیه حوزه ها حذف کنیم تا شهروندان بدون در دست داشتن کاغذ یا حضور فیزیکی بتوانند کارهای خود را در شهرداری انجام دهند تا با این کار حضور فیزیکی مردم را محدود کنیم و سفرهای درون شهری کاهش دهیم و مردم نیز با خدمات غیرحضوری آشنا شوند.

موسایی تحقق موفقیت آمیز این موضوع را نیازمند هوشمند شدن مخاطبان و همچنین ورود بخش خصوصی دانست و گفت: شهرداری تبریز نمی تواند فقط خدمات مختص به خود را هوشمند کند چراکه این موضوع یک طرفه می شود و ما باید به فکر هوشمند کردن مخاطبان خود باشیم.

او با اشاره به برنامه های در دست اقدام شهرداری تبریز در راستای هوشمندسازی شهر، اظهار کرد: طی روزهای آینده قرارداد ۱۸۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح شهر با یک شرکت منعقد می شود و آماده ایم تا در شورای شهر مطرح کنیم. مقدمات و هماهنگی های لازم برای این کار توسط سازمان اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز انجام شده و در کنار آن، یک داکت هفت کاناله برای دیگر مجموعه ها و ورود بخش خصوصی نیز ایجاد خواهد شد.

قائم مقام شهردار تبریز گفت: در کنار این برنامه، موارد دیگری از جمله توسعه زیرساخت های شهرداری، دیتاسنتر موجود و تجهیزات مورد نیاز برای هوشمندسازی شهرداری، یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای آینده شهر تبریز است.

او در خصوص عملکرد سازمان اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز شهرداری تبریز در دوران مدیریت احمد فیضی، عنوان کرد: شهرداری تبریز از مجموعه خدمات مدیرعامل سابق بخصوص در حوزه های فنی و تخصصی رضایت دارد و ایشان بخصوص در دوران کرونا با امکانات محدود شهر، فضای مجموعه را برای بخشی از کارها از جمله دورکاری همکاری، اتوماسیون اداری، جلسات ویدئو کنفرانس شورای محترم فراهم کرد.

موسایی گفت: فلسفه وجودی سازمان اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز با وجود اینکه قدمت چندانی ندارد، مشخص است و انتظاری که اعضای محترم شورای شهر تبریز برای سال ۹۹ دارند، جهش در بخش هوشمندسازی شهر و شهرداری است و همانگونه که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود فرموده اند که جهش در جریان تولید و صنعت اتفاق خواهد افتاد، ما هم اعتقاد داریم که در سازمان اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز، این جهش در حوزه هوشمندسازی شهر اتفاق بیفتد.

او ادامه داد: انتظار داریم که خود سازمان در حوزه نرم افزار ورود پیدا کند و پشتیبانی کند و در حوزه شهرسازی نیز پشتیبانی فنی و تخصصی ایجاد شود و آموزش های لازم برای همکاران ارائه شود چراکه ما می خواهیم به عنوان مثال صدور پروانه بدون حضور شهروند انجام شود.

قائم مقام شهردار تبریز گفت: ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان شعاری دست یافتنی است و اعتقاد دارم که با یک عزم جدی، این موضوع به راحتی حاصل می شود که البته بخشی از آن در دوران مدیریت قبلی سازمان اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز انجام شده است اما کافی نیست و انتظارات مدیران و شخص آقای شهردار در این خصوص بیشتر است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات