اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی ماه مبارک رمضان در فضای مجازی توسط شهرداری تبریز

اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی ماه مبارک رمضان در فضای مجازی توسط شهرداری تبریز

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حمیدی  گفت:امسال در ماه مبارک رمضان  به علت شیوع ویروس کرونا  تصمیم به برگزاری برنامه‌های فرهنگی قابل اجرا ‌درفضای مجازی برای ایجاد موج عبادت و ترویج فرهنگ شهروند اسلامی در خانه‌ها داریم.

حجت الاسلام والمسلمین احمد حمیدی با اشاره به لزوم توجه به پروتکل بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا، تصریح کرد: اگرچه در ماه رمضان پیش رو، برای اجرای برنامه‌های جمعی با محدودیت‌هایی مواجه هستیم اما با توجه به اهمیت این شب‌های معنوی و پرنور برنامه‌ها به ‌صورت مجازی برگزار  خواهد شد تا با توکل بر خدا و توسل به ائمه معصومین، از این ماه معنوی به بهترین نحو بهره‌مند شویم.

حمیدی  طرح ختم قرآن در فضای مجازی با حضور قرآن آموزان فرهنگسراها،جزء خوانی قرآن کریم از اول رمضان به صورت مجازی ،آموزش احکام و احادیث قرآنی، تلاوت و تفسیر و ترجمه قرآن و مناجات خوانی و ارائه نکات تغذیه سالم در ایام ماه مبارک رمضان با تاکید بر ویروس کرونا را از جمله برنامه های مراکز فرهنگی شهرداری در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد حمیدی   با اشاره به اینکه  مراکز فرهنگی و خانه های سلامت بصورت مجازی آموزشهای خودرابه شهروندان انجام میدهند  افزود: در کنار برگزاری دوره های ختم  قرآن، دوره های مجازی روانشناسی و ارائه مشاوره های سلامت  نیز به همت مربیان واحد فرهنگی و اجتماعی مناطق در ماه مبارک رمضان  انجام خواهد شد.

وی  اجرای برنامه های مذهبی و نشر احادیث و قرائت قرآن بصورت مجازی  در محل بوستان قرآن توسط مدیریت فرهنگی منطقه ۷، تولید مجموعه ی اینترنتی ۳۰ قسمتی  با عنوان حیات یولی، ویژه ماه مبارک رمضان با مشارکت کانون رضوی بقیت الله الاعظم (عج) توسط مدیریت فرهنگی شهرداری منطقه ۹و برنامه زنده مجازی "شب‌های رمضان" هر روز با حضور شخصیت‌های دینی، هیئت های حسینی‌ و شاعران تبریز توسط مدیریت فرهنگی‌شهرداری منطقه ۸ را از دیگر برنامه‌های مراکز فرهنگی شهرداری در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

حجت الاسلام‌والمسلمین حمیدی افزود: به مناسبت  ماه مبارک رمضان، بخش جدیدی به مسابقه کتابخوانی "در خانه  بمانیم" اضافه شد که طی آن 3 کتاب با عنوان‌های "رمضان، ماه فرصت‌ها"، "یک سبد آسمان" و "راهنمای تغذیه صحیح" در بخش بزرگسالان و کتاب "داستان راستان" در دو جلد و برای بخش کودک و نوجوان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. بخش مربوط به ماه مبارک رمضان شامل جوایز ارزنده و ارزشمندی خواهد بود.

معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز برگزاری نمایشگاه مجازی  صنایع دستی خانگی ، نمایش عروسکی بچه ها و عروسک ها در مقابل کرونا  و مسابقه نقاشی هنرآموزان ومربیان مراکز فرهنگی  را در فضای مجازی   ازجمله برنامه هایی عنوان کرد که  توسط مدیریت فرهنگی مناطق دهگانه شهرداری در راستای غنی سازی اوقات فراغت شهروندان  در ماه مبارک رمضان   انجام میشود

وی افزود: شهروندان برای اطلاع از دوره‌های در حال برگزاری و استفاده از کلاس‌هایی که  در ماه مبارک رمضان به صورت مجازی در شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود، می‌توانند  با فرهنگسرای نزدیک محل سکونت خود تماس بگیرید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات