کوچ مستاجران به محله های پایین تر

کوچ مستاجران به محله های پایین تر

http://www.bananews.ir/رشد اجاره بها و قیمت های سرسام آور اجاره در تهران موجب شده که هرسال مستاجران برای یافتن آپارتمانی متناسب با درآمد خود به محله های پایین تری روی بیاورند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) بازار اجاره بها که از سال گذشته تاکنون با صعود قیمت ها مواجه است همچنان قیمت های سرسام آوری را به متقاضیان اجاره تحمیل می کند بطوریکه مستاجران دیگر توان پرداخت اجاره آپارتمان ها در مناطقی که قبلا زندگی می کرده اند را ندارند.

البته این رویه همیشه تکرار شده است و مستاجران هرسال در منطقه ای پایین تر از سال قبل خود باید به دنبال آپارتمان مناسب باشند زیرا توان پرداخت اجاره هایی که هر سال افزایش می یابد را ندارند این درحالی است که حتی ورود دولت به بازار اجاره بها و تعیین افزایش ۷ تا ۹ درصدی قیمت ها هم نتوانسته است بازار اجاره بها را برای بخش زیادی از مستاجران کنترل کند.

گزارش ها از سطح شهر تهران حاکی از آن است که کنترل های تعزیراتی دولت نه تنها بازار اجاره بها را کنترل نکرده است بلکه قیمت ها همچنان بالاست از سویی مالکان هم برای اینکه از قافله قیمت ها عقب نماندند ترجیح می دهند که مستاجران قبلی خود را که با آنها قرارداد داشته اند با مستاجر جدید عوض کنند.

براساس قانون تعزیراتی اجاره بها درسال جاری نباید بیش از ۷ تا ۹ درصد قیمت سال قبل باشد و البته این برای قراردادهایی قابل اجراست که سال گذشته در سامانه املاک و مستغلات ثبت شده باشد در غیراینصورت قابلیت اجرایی ندارد و مالکان می توانند با نرخ هایی جدید با مستاجران قرارداد ببندند.

قیمت برخی آپارتمان های اجاره ای در تهران

آپارتمان ۴۰ متری و یک خوابه در سه راه طالقانی و زیرهمکف با قیمت ۱۰ میلیون رهن و ۳۰۰ هزار تومان، اجاره داده می شود و ۴۳ متری در مختاری وحدت اسلامی یک خوابه به قیمت ۱۰ میلیون رهن و ۱۲۰ هزار تومان ماهیانه از سوی مالک به اجاره گذاشته شده است.

همچنین برای آپارتمانی ۴۵ متری در خیابان سلمان فارسی با عمر ۲ ساله و انباری و آسانسور قیمت ۱۵ میلیون تومان رهن و ۱۰۰ هزار تومان اجاره تعیین شده است و اجاره بها برای آپارتمانی ۴۵ متری با انباری در خیابان نواب ۶ میلیون رهن و ماهیانه ۲۵۰ هزار تومان است.

۴۰ متری در خیابان نامجو با عمر ۸ ساله و طبقه سوم با انباری به قیمت ۵ میلیون رهن و ۳۰۰ هزار تومان ماهیانه، اجاره داده می شود همچنین ۴۸ متری در خیابان مالک اشتر، خوش با عمر ۳ ساله با ۱۸ میلیون رهن و ۳۰ هزار تومان به اجاره گذاشته شده است.

مالک آپارتمان ۵۰ متری در میدان پروین تهرانپارس هم برای ملک خود در طبقه چهارم با پارکینگ و درب ریموت، ۱۶ میلیون تومان رهن و ۲۵۰ هزار تومان درهر ماه تعیین کرده است و آپارتمان ۵۵ متری در فردوس، بهار شمالی، یک خوابه با کلیه امکانات با ۷ میلیون رهن و ۴۵۰ هزار تومان اجاره داده می شود.

 

 

    نظرات