آخرین آزمایش شبکه حسگرهای ردیاب تغییرات اقیانوس

آخرین آزمایش شبکه حسگرهای ردیاب تغییرات اقیانوس

http://www.bananews.ir/دانشمندان آخرین آزمایش شبکه ای پیشرفته از حسگرهای زیر آب را که می تواند تغییراتی بنیادی در اقیانوس شناسی ایجاد کند به اتمام رساندند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، محققان "عملیات رصدگرهای اقیانوسی" با استفاده از روباتهای ویژه ای به مدت سه هفته آزمایشاتی را در عمق ۵ هزار متری از سواحل اقیانوس آرام شمال غربی انجام دادند.

این پروژه به دانشمندان اجازه می دهد که تغییرات فرایندهای شیمیایی، بیولوژیکی، فیزیکی و ژئولوژیکی اقیانوس را به طور همزمان اندازه گیری کنند.

به محض اینکه حسگرهای روباتیک این شبکه عظیم فناورانه برای انجام عملیات نهایی آماده شوند می توانند از طریق اینترنت اطلاعات را در زمان واقعی برای دانشمندان ارسال کنند.

در آزمایش آخر این روباتها اقیانوس شناسان این پروژه یک مخزن تحقیقاتی ۸۴ متری به نام "توماس جی. تامپسون" را به عمق ۵ هزار متری ارسال کردند.

منطقه عملیات در فاصله حدود ۴۸۳ متری از سواحل اورگان انجام شد. در این آزمایش، ۱۶ حسگر برای مطالعه بستر دریا و ۱۷ حسگر برای مطالعه سطح آب فرستاده شد.

این دستگاهها شامل یک میکروفن زیرآبی برای رصد حرکت موجی، یک زلزله سنج برای ردیابی حرکات صفحات تکتونیکی، دوربینهای با وضوح تصویر بالا و یک نمونه بردار DNA بودند.

براساس گزارش وایرد نیوز، این پروژه ۱۵۳ میلیون دلار هزینه دارد. طبق برنامه زمانبندی شده از سال ۲۰۱۴ وارد عملیات نهایی می شود و حداکثر به مدت ۲۵ سال در ۲۴ ساعت شبانه روز به جمع آوری اطلاعات می پردازد.

 

 

    نظرات