روش‌های قدیمی برای ساماندهی معتادان متجاهر و  ...

روش‌های قدیمی برای ساماندهی معتادان متجاهر و ...

روش‌های قدیمی برای ساماندهی معتادان متجاهر و کارتن‌خواب، جوابگو نیست

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، رمضانعلی فیضی در حاشیه بازدید از محل اتراق معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌های اسماعیل‌آباد، با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا موجب شده تا شرایط این افراد، خاص‌تر و دشوارتر از گذشته شود، اظهارکرد: اخیرا بازدیدی هم از بلوار توس، پشت دیوار اروند و انتهای خیابان کشاورز و شهرک شهید باهنر داشتیم که وجه مشترک آنها، حضور پرتعدادتر و وضعیت نامناسب‌تر کارتن‌خواب‌ها در این نقاط، در شرایط کروناست.

وی در ادامه گفت: شورای شهر مشهد و مدیریت شهری هرساله کمک مالی به بهزیستی دارد که در سال 96، 2 میلیارد تومان، سال 97، 2.5 میلیاردتومان و سال 98 نیز 3 میلیاردتومان برای حمایت مالی مصوب کردیم.

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد افزود: ‌‌‌‌‌در زمینه ساماندهی معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ها باید به سمت بهره‌گیری و مشورت و مشارکت سمن‌ها و تشکل‌های مردمی حرکت کنیم که خود به خوبی آنها را لمس کرده و با شرایطشان آشنایی دارند.

فیضی تاکید کرد: اگر روش‌های قدیمی جواب می‌دادند، امروز باید وضعیت بهتری شاهد بودیم؛ پس روش‌های جدید را باید جایگزین آنها کنیم و نهادهای دخیل با اعمال تغییراتی در روش‌ها به صورت مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد و هم‌افزایی نهادهای دخیل، نسبت به ساماندهی شرایط اقدام کنند.

وی افزود: از تشکل‌ها و سمن‌های فعال در حوزه معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ها می‌خواهیم روش‌های نو و پیشنهادات خود را به شورای شهر ارائه دهند تا پس از بررسی در کمیسیون‌های مربوطه، وارد فاز اجرایی شوند و شاهد اقداماتی با هزینه‌های کمتر، برد بیشتر و موثرتر باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات