اصول بهداشتی و شرعی در دفن اموات کرونایی رعایت می‌شود

اصول بهداشتی و شرعی در دفن اموات کرونایی رعایت می‌شود


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، علی پارسازاد در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه دفن اموات کرونایی در این کلانشهر با همکاری و نظارت نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی، جامعه روحانیت و روحانیون جهادی انجام می‌شود، گفت: یک غسالخانه بهداشتی در دارالرحمه شیراز با تجهیزات وامکانات لازم برای غسل اموات کرونایی آماده شده و در حال انجام کار است.
او با تاکید بر اینکه رعایت مسائل شرعی دفن این درگذشتگان در شیراز به ویژه اقامه نماز میت همانند فوت‌شدگان عادی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به طور دقیق، توسط روحانیون جهادی انجام می‌شود، افزود: وابستگان اموات به تعداد اندک امکان حضور در زمان دفن البته با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی دارند.
او با بیان اینکه شهرداری شیراز تمام توان و امکانات خود را برای کنترل مبارزه با این بیماری به کار گرفته، عنوان کرد: حفظ حرمت شرعی اموات کرونایی برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.
پارسازاد همچنین یادآور شد: حدود ۳۲ روحانی جهادی خواهر و برادر از جامعه روحانیت وحوزه علمیه شیراز به صورت شیفتی برای شست‌وشو و دفن کسانی که به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند، در غسالخانه دارالرحمه و بهشت احمدی حضور می‌یابند.
او گفت: دو آمبولانس برای انتقال اموات کرونایی پیش‌بینی شده و علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به طور مستمر این دو دستگاه آمبولانس وهمچنین محیط آرامستان بهشت احمدی و دارالرحمه شیراز توسط شهرداری شیراز ضدعفونی وگندزدایی می‌شوند.
رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شیراز همچنین تاکید کرد که دفن اموات کرونایی در دیگرآرامستان‌های این کلانشهر منوط به تشخیص دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.
پارسازاد از روحانیون جهادی و تمام کسانی که بدون چشمداشت در دفن اموات کرونایی نقش دارند، تشکر کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات