‍ پیگیری جدی ایمنی بناهای تاریخی و قدیمی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خبر داد:

‍ پیگیری جدی ایمنی بناهای تاریخی و قدیمی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با اشاره به پیگیری جدی ایمنی بناهای تاریخی و قدیمی، بر افزایش ایمنی بناهای تاریخی تأکید کرد.

به گزارش کرمان آنلاین، به نقل از ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، رضا میرزایی با اشاره به خطر ریزش برخی از ساختمان‌های بافت قدیم به‌علت‌ شرایط جوی و بارش باران در روزهای اخیر گفت: برای جلوگیری از وقوع حادثه، نظارت بر شرایط این ساختمان‌ها که به‌علت قدمت زیاد، دچار فرسودگی شده‌اند، ضروری است.

وی افزود: البته طبق ضوابط، انجام تعمیرات و ایمن‌سازیِ بناهای تاریخی، نیازمند اقدامات کارشناسی است که قائدتاً باید سازمان مربوط در این زمینه اقدام کند، اما اگر برای شناسایی برخی نقاط ناایمن، به کمک سازمان آتش‌نشانی کرمان نیاز باشد، این سازمان در حد توان آمادگی دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ادامه داد: بناهایی که به ثبت رسیده‌اند، تحت نظارت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند، اما نسبت به مقاوم‌سازی بناهای تاریخی که ثبت نشده‌اند، مالکان حقیقی باید اقدام کنند.

میرزایی همچنین از تعامل بین سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زمینۀ ایمنی بناهای تاریخی خبر داد و گفت: بر همین اساس، علاوه بر ممیزی بازار کرمان، دوره‌های آموزشی اطفای حریق نیز برای کارکنان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان  برگزار شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات