رها سازی ۱۸ قطعه پرنده وحشی در شهرستان سراب

رها سازی ۱۸ قطعه پرنده وحشی در شهرستان سراب

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:داود غنی پور معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان در گفتگو با خبرنگاران گفت: در راستای اجرای سیاست‌های سازمان حفاظت محیط زیست در حفاظت از گونه‌های حیات وحش، ۱۱بهله سار گپه و ۵ بهله عقاب طلایی،یک قطعه چنگر نوک سرخ و یک قطعه باکلان تیمار شده که به صورت داوطلبانه توسط بخش خصوصی در مرکز نگهداری حیات وحش تیمار شده بود، در طبیعت شهرستان سراب رهاسازی شد.
وی با تقدیر از همکاری رسانه‌های استان با حفاظت محیط زیست، افزود: نکته حائزاهمیت در این موضوع، همکاری علامندان و دوستداران حیات وحش و طبیعت با سازمان حفاظت محیط زیست در تیمار و رهاسازی این گونه‌ها بود که نشان دهنده موفقیت بحث‌های آموزشی و ترویجی در فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست در رسانه‌ها است.

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی ادامه داد: خوشبختانه همکاری های علامندان به محیط زیست و حیات وحش روز به روز با اداره کل حفاظت محیط زیست افزایش می‌یابد.

غنی پور با بیان این‌ که حفاظت از محیط زیست وظیفه قانونی تمام شهروندان ایرانی است، افزود: شهروندان در هر زمانی که با مواردی چون آسیب دیدگی حیوانات وحشی و موارد مشکوک حیات وحش مواجه شدند، با اداره کل و ادارات شهرستان حفاظت محیط زیست استان تماس بگیرند و در صورت امکان حیوان آسیب دیده را به محیط زیست تحویل دهند تا اقدامات تیمار آن توسط همکاران حفاظت محیط زیست انجام شود.


معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان در پایان یادآور شد: شهروندان محترم از نزدیک شدن به حیوانات مشکوک به بیماری و درنده اجتناب کنند و در این موارد صرفاً با ادارات محیط زیست شهرستانها و  شماره تلفن ۰۴۱-۳۳۳۴۳۵۱۳ اداره کل حفاظت محیط زیست تماس بگیرند تا همکاران حفاظت محیط زیست اقدامات لازم را به عمل بیاورند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات