رقابت تولید کنندگان در ساخت بتن سبک پر مقاومت

رقابت تولید کنندگان در ساخت بتن سبک پر مقاومت

http://www.bananews.ir/انجمن بتن ایران با در نظر گرفتن نیاز فعلی کشور به ساخت بتن با مقاومت های بالا و وزن سبک در نهمین دوره از مسابقات خود، میزبان رقابت تماشایی دست اندرکاران بتن کشور برای تولید بتن سبک پر مقاومت خواهد بود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، مهندس موسی کلهری، دبیر نهمین دوره مسابقات دانشجویی روز بتن با اعلام این خبر گفت: در پی استقبال قابل قبولی که اعضای حقوقی انجمن بتن از این مسابقات در سال گذشته داشتند در نهمین سال برگزاری مسابقات نیز در بخش بتن سبک پر مقاومت، شرکت‌ها و اعضای حقوقی انجمن به رقابت جدی خواهند پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه مسابقات امسال در شهریور ماه برگزار می‌شود که دانشگاه ها تقریبا تعطیل هستند اما خوشبختانه شاهد استقبال خوبی از سوی دانشجویان و مجامع دانشگاهی بوده ایم.

کلهری با بیان اینکه بیشتر دانشجویان حائز رتبه های ممتاز مسابقات سال گذشته توسط دست اندرکاران بتن کشور جذب شده اند، گفت: یکی از آثار مثبت برگزاری این مسابقات توسط انجمن بتن ایران این است که نخبگان این بخش در صنعت فعال شده و همین امر موجبات رشد و ارتقای صنعت بتن را در کشور فراهم می آورد.

وی با اشاره به تغییر آئین نامه برگزاری مسابقات در هر سال و سخت گیرانه شدن شرایط شرکت در آن، افزود: به این ترتیب هیات های علمی دانشگاه ها ناگزیرند برای ارتقای علمی دانشجویان و رتبه آوری آنها در این مسابقات به سطوح علمی موجود در کشور اکتفا نکنند و با حرکت مرزهای علمی، در جهت پویایی و ارتقا سطح علمی دانشگاه ها بکوشند.

وی با بیان اینکه تولید و استفاده از بتن های با دوام یکی از ضروری ترین نیازهای بخش عمران و ساختمان کشور است، تصریح کرد: در این دوره تلاش شده تا با حذف مسابقات نظری، شرکت کنندگان در موضوعاتی که قابل سنجش است به رقابت بپردازند تا رکوردهای قابل قبولی در این خصوص ثبت شود.

کلهری در خصوص موضوعات نهمین مسابقه دانشجویی بتن نیز توضیح داد و گفت: این دوره از مسابقات در بخش های بتن سبک پر مقاومت، سازه محافظ تخم مرغ، بتن پر مقاومت و بتن سبک پرمقاوت ویژه اعضای حقوقی انجمن بتن ایران، درصد وزنی جذب آب کوتاه مدت و مقاومت ویژه الکتریکی بتن به صورت توام برگزار می شود.

وی افزود: همچنین در این دوره با همکاری انستیتو مصالح ساختمانی دانشگاه تهران مسابقه پوستر و پایان نامه برتر دانشجویی در سطح کارشناسی ارشد برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: داوری اولیه پس از اتمام برگزاری مسابقات در روز ۲۴ شهریور ماه سال جاری انجام خواهد شد. همچنین در محل انجمن بتن و با حضور داوران و اعضای هیات مدیره انجمن، نمونه برتر مورد داوری مجدد قرار گرفته و نفرات برتر این دوره در مراسم اختتامیه روز بتن در ۱۶ مهرماه معرفی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

نهمین دوره مسابقات دانشجویی روز بتن بزرگداشت استاد احمد حامی به همت انجمن بتن ایران بیست و چهارم شهریور ماه در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان برگزار خواهد شد.

    نظرات