تعامل مدیریت شهری و پلیس‌راهور، گامی تاثیرگذار در  ...

تعامل مدیریت شهری و پلیس‌راهور، گامی تاثیرگذار در ...

تعامل مدیریت شهری و پلیس‌راهور، گامی تاثیرگذار در حل ترافیک شهر است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، مجتبی بهاروند با بیان اینکه در راستای ماده 108 برنامه ششم توسعه، پلیس راهور شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر باید تحت فرماندهی شهرداری آن شهر بیایند، اظهارکرد: اواخر سال 96، سازوکار اجرایی این ماده به تصویب اعضای شورای شهر مشهد رسید ولی متاسفانه به دلیل عدم همراهی فرمانده نیروی انتظامی وقت استان، این مهم محقق نشد.

بهاروند در ادامه ضمن تقدیر از «سردار محمدکاظم تقوی»، فرمانده محترم انتظامی استان خراسان رضوی، گفت: در این دوره شاهد همکاری بسیار خوبی بین مدیریت شهری مشهد و فرماندهی انتظامی استان هستیم و تعاملات سازنده‌ای شکل گرفته است.

وی همچنین با اشاره به مجوز اخیر اعضای شورای شهر مشهد در جلسه علنی برای انعقاد تفاهمنامه همکاری شهرداری با پلیس راهنمایی و رانندگی و فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی، اظهارکرد: این مجوز به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ نظم و انضباط ترافیکی در بین شهروندان، مدیریت و راهبری بهینه ترافیک معابر سطح شهر، کاهش حجم و شدن آن و نیز تسهیل و کمک به حضور به موقع پلیس راهنمایی و رانندگی در مواقع ضروری و حساس به شهرداری داده شد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: براساس مصوبه شورای شهر، روز گذشته تفاهم نامه همکاری مشترک اجرای طرح های انضباط ترافیکی میان شهرداری مشهد و فرماندهی انتظامی خراسان رضوی به امضا رسید.

بهاروند تصریح کرد: ترافیک شهرها به تعامل پلیس راهور و مجموعه مدیریت شهری، بویژه سازمان حمل‌ونقل و ترافیک گره خورده و اگر این دو حوزه با یکدیگر هماهنگ باشند، میتوان گام‌های تاثیرگذاری در جهت رفع مشکل ترافیک و تسهیل رفت‌وآمدهای شهری برداشت.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات