کشف و ضبط ۶۳ مورد شکار غیر مجاز در استان قزوین

کشف و ضبط ۶۳ مورد شکار غیر مجاز در استان قزوین

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، طاهری اضافه کرد: حین گشت و کنترل موفق به دستگیری۳۰ نفر متخلف شکار وصید و تخریب کننده محیط زیست شده که در این خصوص ۲۲ فقره پرونده تخلف تشکیل و به مراجع محترم قضایی ارجاع داده شده است از ۲۲ پرونده تشکیل شده ۱۳ پرونده مربوط به تخلفات شکار و صید بود.


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: از متخلفین تعداد ۶ قبضه سلاح شکاری مجاز و ادوات شکار و صید (شامل توره ، طناب و تله مخصوص زنده گیری پرندگان و قفس زنده نگهدار،فشنگ کالیبر ۱۲ ،دوربین چشمی و ...) و ۶۳گونه از انواع پرندگان و پستانداران شامل کل و بز، روباه،گراز، خرگوش، دلیجه، عقاب طلایی، کبک معمولی، کبوتر چاهی، کبوتر جنگلی، قمری، سهره طلایی و زاغی کشف و ضبط شد.


وی تصرح کرد: ۱۰ فقره از پرونده های تشکیل شده در حوزه تخریب،آلودگی محیط زیست و تعلیف دام غیر مجاز در حوزه استحفاظی استان بوده که در این راستا مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان موفق به کشف یک مورد آلودگی محیط زیست و توقیف بیش از ۱۱۵۰۰ کیلوگرم چوب درختان ممنوع قطع با دو دستگاه خودرو نیسان و کامیون شدند.


طاهری گفت: با همکاری مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی در منطقه حفاظت شده طارم سفلی ۹۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی رفع تصرف و ۱۲۰ اصله نهال کاشته شده در این اراضی جمع اوری گردید و در مناطق حفاظت شده نیز ۵ پرونده تعلیف غیر مجاز دام به مراجع قضایی معرفی شدند.


لازم به توضیح است، در فروردین ماه سال جاری با وجود بروز بیماری کرونا و تاکیدات فراوان در خصوص ماندن درخانه متاسفانه تخلف های شکار و صید نسبت به فروردین سال ۹۸ و سال های گذشته با افزایش چند برابری توسط متخلفین روبرو بوده که با حضور فعال و مستمرمامورین و هوشیاری آنها تعداد زیادی از این افراد دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات