ضرورت حل مشکل معارض آرامستان جدید/ قطع درخت در آرامستان فعلی خلاف واقع است

در نشست شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد:

ضرورت حل مشکل معارض آرامستان جدید/ قطع درخت در آرامستان فعلی خلاف واقع است

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان امشب با حضور رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان در سالن سادات شهرداری کرمان برگزار شد.

به گزارش کرمان‌‌آنلاین، محمد فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و همچنین گرامیداشت روز کارگر و تبریک به تمام کارگران زحمتکش کشور، به‌ویژه کارگران شهرداری کرمان، به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به ضرورت حضور اهالی رسانه در نشست‌های شورا، برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصلۀ اجتماعی در جلسات عمومی شورا، تصمیم گرفتیم تا برطرف شدن مشکل کرونا، جلسات عمومی شورا را در سالن سادات برگزار کنیم.

وی افزود: موضوع جابه‌جایی برگزاری نشست عمومی شورا، طی مکاتبه‌ای به فرمانداری کرمان نیز اعلام شده است.

در ادامه، علی‌اکبر مشرفی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان در نطق پیش از دستور، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و همچنین روز و هفتۀ کارگر، به وضعیت خانۀ لطفی اشاره کرد و گفت: خانۀ لطفی که در کنار اکونوموزه حیاتی قرار دارد و محل اقامت لطفعلی‌خان زند بوده، دارای کاشی‌کاری‌ها، آیینه‌کاری‌ها و گچ‌بری‌های زیبایی است.

وی با بیان این‌که ظاهرأ بخشی از کاشی‌کاری‌ها و گچ‌بری‌های این خانه نیز تخریب شده است، از شهردار کرمان خواستار ارایۀ توضیحات بیشتر در خصوص مرمت این خانه شد.

وی همچنین به دوربرگردان‌های بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم اشاره کرد و از شهردار کرمان خواست در خصوص افزایش ایمنی و نصب علائم رانندگی در این دوربرگردان‌ها، دستورات لازم را صادر کند.

منصور ایرانمنش، عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرمان هم در این نشست با اشاره به موضوع مطرح‌شده در فضای مجازی در خصوص قطع درختان در آرامستان فعلی شهر کرمان گفت: با توجه به مسایلی که مطرح می‌شود، حل مشکل معارض و راه‌اندازی آرامستان جدید شهر کرمان ضرورت دارد.

وی جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب از سطح شهر را نیز یکی از مطالبات مهم مردم دانست و خواستار توجه بیشتر شهرداری کرمان به این موضوع شد.

ایرانمنش به آسفالت معابر شهر کرمان هم اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که متأسفانه هنوز فاینانس آسفالت معابر شهر کرمان به نتیجه نرسیده و به‌دلیل بارندگی‌های اخیر، آسفالت برخی معابر شهر کرمان دچار مشکل شده است؛ لکه‌گیری آسفالت معابر به‌ویژه معابر اصلی ضرورت دارد.

رامین ارجمند کرمانی، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا نیز، با اشاره به رأی دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال پرداخت ریالی کسر و حذف پارکینگ گفت: با توجه به این‌که برخی شهروندان با این رأی دیوان عدالت اداری دچار مشکل شده‌اند، کمیسیون معماری و شهرسازی شورا مصوب کرده تا تصمیم‌گیری در خصوص پرداخت ریالی کسر و حذف پارکینگ توسط کمیسیون ماده پنج، شهرداری کرمان حذف پارکینگ زیر یک واحد را براساس نرخ سال 98 محاسبه کند.

در ادامه، پس از صحبت‌های موافقان و مخالفان، در خصوص این مصوبه رأی‌گیری شد که آرای اعضا به حد نصاب نرسید و مقرر شد موضوع مجدد در کمیسیون معماری و شهرسازی شورا مورد بررسی قرار گیرد.

علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری شورا هم با اشاره به مصوبات این کمیسیون گفت: شهرداری پیشنهاد داده با توجه به ضرورت زیباسازی منظر شهری، تابلوهای قدیمی تبلیغات محیطی جمع‌آوری و تابلوهای جدید جایگزین شود که این پیشنهاد شهرداری کرمان مورد تصویب اعضای شورای اسلامی شهر کرمان قرار گرفت.

خدادادی در خصوص آرامستان جدید هم با اشاره به این‌که سند زمین آرامستان جدید ازسوی اداره‌کل راه و شهرسازی، به نام شهرداری کرمان ثبت شده است، گفت: سند ارتش، بعد از سند شهرداری کرمان صادر شده است.

وی اظهار امیدواری کرد با همکاری مدیریت استان، مشکل معارض آرامستان جدید شهر کرمان به‌زودی حل شود.

خدادادی به مطالب انتشار یافته در فضای مجازی در رابطه با قطع درختان برای ساخت قبور اشاره کرد و این مطالب را خلاف واقع دانست و گفت: طبق بررسی‌های کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرمان، در این دورۀ مدیریت شهری، هیچ درختی در آرامستان فعلی و پردیسان قائم (عج) کرمان قطع نشده است.

محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا نیز با اشاره به پروژۀ طرح شش‌دروازۀ میدان شهدا، به سابقۀ شروع این پروژه اشاره کرد و گفت: این پروژه از سال 94 شروع شده و تاکنون، سه پیمانکار اجرای این پروژه را به‌عهده داشته است.

وی افزود: با توجه به این‌که پروژۀ طرح شش‌دروازۀ میدان شهدا، رو به تکمیل است، کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا مصوب کرده مابقی بدهی پیمانکار، پس از ارایۀ صورت‌وضعیت قطعی ازسوی پیمانکار پرداخت شود که این مصوبه توسط اعضای شورای اسلامی شهر کرمان نیز به تصویب نهایی رسید.

فتح‌الله مؤیدی، رییس کمیسیون حقوقی شورا نیز به بررسی هشت نامۀ رسیده در این کمیسیون اشاره کرد و گفت: چهار نامه برای بررسی بیشتر به شهرداری ارسال شد.

وی در ادامه، بقیۀ مصوبات کمیسیون حقوقی شورا را قرائت کرد.

حسین چناریان، رییس کمیسیون بودجه شورا نیز به بررسی 12 مصوبه در این کمیسیون اشاره کرد و به قرائت مصوبات کمیسیون مربوط پرداخت.

زهرا لری، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا نیز با اشاره به فعالیت‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان در زمینۀ توانمندسازی بانوان بی‌سرپرست گفت: آموزش، راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی و بازاریابی برای تولیدات بانوان، یکی از اولویت‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان است.

وی افزود: فرهنگ‌سراهای شهرداری نیز هم‌اکنون، در زمینۀ تولید ماسک و وسایل بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا فعال هستند.

احمد حسن‌زاده، رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورا نیز با اشاره به توسعۀ شهری گفت: بدون شک یکی از آیتم‌های توسعۀ شهری، مسایل فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است که به این مسایل نیز باید مثل سایر موارد توجه کرد تا شاهد توسعۀ همه‌جانبه باشیم و توسعۀ غیرمتوازن شکل نگیرد.

وی در خصوص برنامه‌ریزی برای پساکرونا نیز تأکید کرد.

همچنین به‌دلیل کمبود وقت، مقرر شد مطالب مربوط به کمیسیون گردشگری و اصناف شورا، توسط سیدمحمدرضا معین‌زاده میرحسینی رییس این کمیسیون، در نشست عمومی هفتۀ آیندۀ شورا ارایه شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات