واگذاری 6 قطعه زمین 200 متری به اقشار محترم ویژه

واگذاری 6 قطعه زمین 200 متری به اقشار محترم ویژه

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون خبر داد
اجرای آماده سازی ۷۷۰پلاک مسکونی / واگذاری 6 قطعه زمین 200 متری به اقشار محترم ویژه
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون، با اعلام گزارشی ضمن تشریح اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف کاری این اداره، از میزان پیشرفت طرح ها و پروژه های راهسازی شهرستان تیران و کرون خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان، سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون در خصوص موقعیت جغرافیایی این شهرستان گفت: شهرستان تیران و کرون در ۴۵ کیلومتری استان اصفهان واقع شده‌ و از محورهای مختلف با شهرستان های نجف آباد، فريدن، لنجان و استان چهارمحال و بختياري همجوار است. حدود ۱۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی اصلی کشور در محدوده شهرستان تیران و کرون قرار دارد و پل ارتباطی بین سه استان چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان است.
کاشفی با اشاره به اینکه شهرستان تیران و کرون در شاهراه مواصلاتی غرب استان قرار دارد، عنوان کرد: این شهرستان دارای ۷۵ كيلومتر بزرگراه، ۴۵ كيلومتر راه اصلي و ۱۴۰ كيلومتر راه روستايي است و به جهت حجم بالای ترافیک عبوری از راههای شهرستان، مورد توجه است.
رئیس راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون اقدامات انجام شده در حوزه ی راهسازی این شهرستان را به این شرح بیان کرد: تکمیل ادامه احداث باند دوم محور تیران-سامان بطول ۱۴ کیلومتر مورد پیگیری قرار گرفت، دارای پیمانکار منتخب است مقدمات شروع کار در حال انجام است. انجام آسفالت گرم فاز اول این محور نیز به طول ۵.۵ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال در مرحله ایمن سازی جهت بازگشایی است.
کاشفی با اشاره به پتانسیل موجود در شهرستان از فعالیت های حوزه بازآفرینی شهری و مسکن تیران و کرون در سال گذشته گفت: آماده سازی ۷۷۰ پلاک مسکونی در این شهرستان تا مرحله اجرایی بیس عملیاتی شده و دارای پیشرفت ۷۵ درصدی است. همچنین طرح اجرایی فاز ۱ و ۲ پروژه ۱۵ هکتاری این شهرستان تهیه شده و آماده سازی پروژه ۶۰ هکتاری منطقه صنعتی دو کوهه در دستور کار معاونت مسکن و ساختمان استان قرار گرفته است.
وی از دیگر اقدامات این حوزه، به تحویل ۱۰۰۰ واحد مسکن مهر شهرهای تیران و رضوانشهر به شهرداری ها، تخصیص ۲۰۰ تن قیر جهت بازآفرینی شهری به شهرداری عسگران و تخصیص ۲۵۰ پلاک مسکونی جهت طرح اقدام ملی اشاره کرد.
کاشفی، تهیه طرح تفضیلی رضوانشهر و عقد قرار داد جهت تهیه طرح تفضیلی شهر عسگران را از جمله فعالیت های حوزه شهرسازی و معماری این شهرستان عنوان کرد.
وی در خصوص بخشی از فعالیت های انجام شده در حوزه املاک و حقوقی این شهرستان در سال گذشته گفت: تعداد شش پلاک ۲۰۰ متر مربعی به اقشار محترم ویژه تحویل شد که با احتصاب واگذاری های دو سال گذشته تعداد ۱۰۰ قطعه زمین تحویل این عزیزان شده است. همچنین این اداره در سال ۹۸ موفق به اخذ ۵۶۵ هکتار اراضی ملی در حریم شهر تیران و رضوانشهر شده است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات