تشدید اقدامات حفاظتی تالاب چغاخور با همکاری جوامع محلی

تشدید اقدامات حفاظتی تالاب چغاخور با همکاری جوامع محلی

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، همکاری نزدیک حفاظت محیط زیست، همیاران محلی و نیروی انتظامی در تالاب چغاخور منجر به تشدید حفاظت از این تالاب و دستگیری  متخلفان صید غیرمجاز در این تالاب شد. در یکی از این موارد چهارنفر متخلف در ساعت ۴ بامداد توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند. این متخلف ها با استفاده از دامهای انتظاری بصورت غیرمجاز اقدام به صید ماهی می‌کردند. از این متخلف ها علاوه بر ادوات صید، ۲۰۷ قطعه ماهی کپور و یک قایق صیادی ضبط شد.


در چند روز گذشته ماموران یگان حفاظت محیط زیست با همکاری همیاران بیش از ۱۰۰ مورد ممانعت از صید در حاشیه این تالاب داشته اند و ۵ مورد از آن منجر به برخورد قانونی با معرفی افراد خاطی به دستگاه شده است.


بر اساس قانون، مبلغ ۲۰۰ هزار ریال جریمه ضرر و زیان وارده به محیط زیست برای صید هر قطعه ماهی کپور تعیین شده است. متخلفان صید غیرمجاز علاوه بر پرداخت ضرر و زیان محیط زیست، از جنبه عمومی جرم نیز در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۳ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و هشتصد هزار ریال تا ۲۰ میلیون ریال محکوم خواهند شد.


تالاب بین‌المللی چغاخور در قسمت شرق استان چهارمحال و بختیاری و در ۶۰ کیلومتری جنوب شهرکرد (مرکز استان) واقع شده است.


لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات