علت مانایی شخصیت‌هایی چون شهیدان باهنر و رجایی،  ...

علت مانایی شخصیت‌هایی چون شهیدان باهنر و رجایی، ...

علت مانایی شخصیت‌هایی چون شهیدان باهنر و رجایی، الهی بودن آنهاست

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، حسین رثایی، معلم پیشکسوت، مدیرکل اسبق آموزش و پرورش استان خراسان و عضو شورای اول شهر مشهد، به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت دکتر مرتضی مطهری و روز معلم، میهمان جلسه علنی امروز شورای شهر بود.

رثایی از سال‌های 1342 به بعد پیوسته در ارتباط و تعامل با شهیدان باهنر، رجایی و بهشتی بود و بر همین اساس به بیان خاطراتی از مصاحبت خود با آنها پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه طبق آیات قرآن، انسان برای کسب نور و نورانی شدن خلق شده است، گفت: عبادت و بندگی کردن خدا، مقدمه این مهم است تا الهی شویم؛ همه ما باید برای نورانی شدن سعی کنیم چراکه این نور، در دنیا، آخرت و قیامت به یاری ما خواهد آمد.

رثایی خاطرنشان کرد: براساس حکمت 142 نهج‌البلاغه، تنها عالمان ربانی مورد تایید و نظر هستند؛ عالمان بسیاری داریم که خیلی خوب می‌دانند و خوب سخن می‌گویند ولی جزو عالمان ربانی محسوب نمی‌شوند.

وی افزود: کسرت عالمان دلیلی بر نورانی بودن آنها نیست چراکه بسیاری از این عالمان نتوانسته‌اند اثربخش باشند؛ اگر شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی تجلیل می‌شوند، نشان از برخورداری آنها از شاخص‌های نورانیت و الهی بودن است.

عضو شورای اول شهر مشهد با بیان اینکه شهید بهشتی مرد گفتگو بود و با منتقدان و بدخواهان خود به نوعی برخورد می‌کرد که آنها با این شهید والامقام همراه می‌شدند، اظهارکرد: در تقویم ایشان همیشه ساعاتی با عنوان «قرار با خودم» ثبت شده بود و با خود خلوت می‌کردند.

رثایی در ادامه صحبت‌های خود به شهید باهنر اشاره کرد و گفت: شهید باهنر، اندیشه‌ای ژرف و اراده‌ای پولادین داشت؛ مجموعه تلاش‌های فکری وی منتج به کتاب‌های مختلفی شده که البته به اسم نویسندگان غیر چاپ می‌شد.

معلم پیشکسوت با بیان اینکه شهید باهنر اعتنایی به دنیا نداشت، اظهارکرد: تدبر و تعقل و تفکر عمیق ایشان برای موضوعات مختلف بود که سبب شد به سرعت مدارج پیشرفت را از معلمی به وزارت، نخست وزیری و سپس ریاست جمهوری بپیماید.

رثایی در ادامه صحبت های خود گفت: مدیریت به چند قسم است؛ یکی مدیریت علمی و دیگری مدیریت تجربی است که اگر تجربه‌های مدونی از عملکردها داشته باشیم، میتواند بسیار ارزشمند و حتی بالاتر از علم باشد.

وی افزود: مدیریتی که شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی و حضرت امام داشتند، مدیریتی الهی بود که در اتصال به خداست.

رثایی در پایان گفت: امیدواریم بیشتر بیاندیشیم که چگونه رجایی‌ها، رجایی شدند و بتوانیم راه آنها را ادامه دهیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات