تصفیه‌خانه آب شرب ملایر شهریور امسال آماده بهره‌برداری می‌شود

تصفیه‌خانه آب شرب ملایر شهریور امسال آماده بهره‌برداری می‌شود

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "منصور ستوده" مبلغ سرمایه‌گذاری اولیه این پروژه را 400 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: دوره بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه که اکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد 25 سال است.
وی با اعلام اینکه طول خط انتقال آبرسانی از سد کلان به شهرستان ملایر به‌طول 38 کیلومتر به اتمام رسیده است، افزود: ظرفیت سالانه حجم آب تصفیه شده این پروژه 12 میلیون متر مکعب بوده که با اجرای خط انتقال آب و احداث مخازن آب داخل شهر به ظرفیت 20 هزار مترمکعب عهده‌دار تامین آب شرب شهر ملایر خواهد بود.
ستوده گفت: تصفیه‌خانه ملایر با یک واحد و دو خط جریان با ضریب حداکثری 1.3 قادر به تصفیه 500 لیتر در ثانیه و حجم کل 12 میلیون متر مکعب در سال آب شرب این شهرستان از سد کلان در نظر گرفته شده که در پائین‌دست سد کلان در حال ساخت است.
وی ادامه داد: خط انتقال برق ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه طرح آبرسانی ملایر اکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام آن به 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان افزود: سد کلان ملایر تامین آب شرب و بهبود یک هزار و 600 هکتار از اراضی جنوب شهر ملایر را به عهده دارد که آب شرب شهر ملایر به میزان 12 میلیون متر مکعب، بخش کشاورزی چهار میلیون متر مکعب و بخش محیط زیست پنج میلیون و 500 هزار متر مکعب و شهرک صنعتی سهند به‌میزان 500 هزار مترمکعب در سال از این سد تأمین خواهد شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات