اجرای 740 میلیارد ریال پروژه توزیع برق در تبریز

اجرای 740 میلیارد ریال پروژه توزیع برق در تبریز

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "عادل کاظمی" با اشاره به محورهای مهم عملکرد شرکت طی سال‌گذشته و سال‌جاری افزود: طی سال 98، بالغ بر 1800 میلیارد ریال پروژه در شرکت اجرا شد که 400 میلیارد آن از سال‌های قبل منتقل شده بود و مابقی که در مجموع 1200 میلیارد ریال بود در قالب پروژه‌‌های جدید مختلف در سال 98 به پایان رسید که رکورد بسیار خوبی بود. همچنین 600 میلیارد ریال پروژه نیز از سال 98 ‌ به سال جاری منتقل شد و هم‌اکنون 740 میلیارد ریال پروژه در شرکت در حال اجراست.

متوسط طول عمر پروژه‌های برق تبریز، به 59 روز رسید
وی همچنین متوسط طول عمر پروژه‌‌های اجرایی طی سال 98 را 59 روز عنوان کرد و افزود: این رکورد از نظر زمانی طی چهار سال گذشته همواره کاهش یافته و حکایت از بهبود فرایند اجرای پروژه‌‌ها و ایجاد اعتماد در بین مشترکان و سرمایه‌گذاران دارد.
وی اجرای طرح قبوض سبز را در راستای طرح تحول در بخش صنعت توزیع برق دانست و گفت: از ابتدای مهرماه قبوض کاغذی حذف و قبوض دیجیتالی جایگزین آن شد و برای این منظور فرایند پیچیده ای شامل دستیابی به شماره تماس‌های مشترکین، پشتوانه‌ها و زیرساخت‌های دیجیتالی وIT  طی گردید و بستر مناسب آماده شد. همچنین هماهنگی و عقد تفاهم‌نامه‌های لازم با 12 موسسه‌ی فعال PSP و بانک‌ها به انجام رسید و در پایان سال توانستیم به میزان 11/94(نودو چهار و یازده صدم) درصد در وصول مطالبات دست یابیم.
ولتاژ بیش از 95 درصد مشترکان در محدوده استاندارد است
به گفته‌ی وی، طرح چاوش از دیگر طرح‌های مهمی بود که توسط توانیر ابلاغ شد و هدف آن استانداردسازی ولتاژ مشترکین بود. بر این اساس بایستی کنتورهای دیجیتال توسط پراب قرائت می شد تا علاوه بر ضبط کارکرد انرژی، اطلاعات دیگری همچون ولتاژ مشخص شود. در این راستا، وضعیت ولتاژ شبکه در سطح شرکت به سه منطقه‌ی سبز، زرد و قرمز تقسیم‌بندی شد و خوشبختانه بیش از 95 درصد مشترکان از ولتاژ استاندارد برخوردار بودند و 5 درصد باقیمانده در منطقه‌ی زرد و قرمز قرار گرفتند. این روند بر اساس گزارش‌های دریافتی ماهانه‌ی سال گذشته، در نتیجه‌ی اصلاح شبکه و اصلاح بخش غیراستاندارد ولتاژ مشترکان روند کاهشی داشت و همچنان ادامه دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز اجرای طرح هما را نیز که شامل طرح هوشمندسازی مرکز دیسپاچینگ و پاسخگویی مشترکان می‌شود، از دیگر طرح‌های این شرکت دانست و اظهار داشت: برای اجرای این طرح زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فراهم شد. هدف طرح هما این است که در زمان‌های خاص که کمبودها افزایش می‌یابد و تعداد کثیری مشترک همزمان با فوریت‌های برق تماس می‌گیرند تا حد امکان سیستم به طور اتوماتیک پاسخ لازم را به تمامی مشترکان داده و پیامک‌های لازم را ارسال کند و ارتباطی دوسویه میان مردم و شرکت برقرار شود. برای اجرای بهینه‌ی این طرح با اختصاص 5 میلیارد ریال قصد داریم اقدامات تکمیلی را در بخش سخت‌افزاری و نرم افزاری انجام دهیم تا خدمات‌ رسانی با کیفیت بهتری برای مشترکان فراهم شود.
هدف مهم امسال در مدیریت مصرف، جلب مشارکت و همکاری مشترکان عادی است
کاظمی، مدیریت مصرف و پیک‌سایی را یکی از مهمترین دغدغه‌های هرساله‌ی شرکت در ایام گرم سال عنوان کرد و ادامه داد: سال گذشته با 2100 واحد صنعتی تفاهمنامه امضاء کرده و 43 میلیارد ریال مشوق و یارانه برای صنایع همکار اختصاص دادیم و جزو سه شرکت برتر کشوری در گروه مربوطه در امر مدیریت مصرف و پیک‌سایی قرار گرفتیم.
وی با بیان اینکه سال گذشته شرکت موفق شد سهمیه‌ی 110 مگاواتی تعیین شده توسط توانیر را به نتیجه برساند، افزود: امسال هم 105 مگاوات سهمیه در نظر گرفته شده است که از اواخر اردیبهشت ماه مطابق جدول ارسالی شده شرکت توانیر، مدیریت مصرف و پیک‌سایی را مدیریت خواهیم کرد و امیدواریم با همکاری مردم و مشترکان همچون سال‌های گذشته با مشکل خاموشی مواجه نشویم. ویژگی عملکرد امسال ما برای مدیریت مصرف جلب مشارکت و همکاری مشترکان عادی از طریق شرکت‌های تجمیع‌کننده است و امیدواریم با استفاده از این ظرفیت 33 مگاوات از سهمیه را مدیریت کنیم.
هوشمندسازی نیمی از مشترکان دیماندی
وی هوشمندسازی کنتورها را از مهمترین برنامه‌ها و اقدامات شرکت دانست و یادآور شد: ما تا پایان سال 96 تنها 1600 دستگاه کنتور هوشمند نصب کرده بودیم اما در سال97 و 98 موفق شدیم تعداد کنتورهای فهام را به 4000 دستگاه کنتور هوشمند برسانیم و هم‌اکنون با در نظر گرفتن 2000 کنتور روشنایی معابر، در مجموع 9500 مشترک دیماندی داریم که نیمی از آنها را هوشمندسازی کرده‌ایم و این اقدام به مدیریت مصرف و پیک‌سایی یاری خواهد رساند و ما قادر خواهیم بود به صورت لحظه‌ای مصارف را پایش کنیم و امیدواریم این روند در سال 99 نیز با همین شتاب ادامه یابد.
وی؛ رساندن کاهش تلفات به میزان 8.2 را اتفاقی مهم در شرکت دانست و متذکر شد: امیدواریم در سال جاری با پایش دقیق و آنلاین، این روند را همچنان هم بهبود داده و مولفه‌های غیر فنی تلفات را به تفکیک واحدهای اجرایی کاهش دهیم.
کاظمی، تامین برق پایدار مرکز شهر تبریز را از دیگر دغدغه‌های شرکت عنوان کرد و گفت: خطوط و تغذیه‌ی 132 کیلوولت پست‌‌های فوق توزیع مرکز شهر به دلیل قدمت و فرسودگی دچار مشکل شده بود و همکاران این شرکت با مشارکت و همکاری شرکت برق منطقه ای آذربایجان اقدامات ارزشمندی را به انجام رساندند.
وی تصریح کرد: یکی از پروژ‌ه‌هایی که بیش از پنج سال متوقف بود، خروج فیدر‌های پست ملک‌کیان بود. این پروژه نیز از اسفندماه98 با ایجاد و انتقال 6 خروجی جدید در حال انجام است و ظرف ماه جاری انجام عملیات کابل‌کشی و احداث شبکه‌های هوایی اتمام خواهد یافت و بدینوسیله بار پست فوق توزیع ملک کیان را به مناطق صنعتی منتقل می‌کنیم تا در مکان‌های ورودی شرق تبریز، شرایط را برای سرمایه‌گذاری، فروش انشعاب و افزایش قدرت انشعاب متقاضیان فراهم کنیم.
رفع مشکل برق شهرک‌های صنعتی
وی با اشاره به سال جهش تولید، بیان کرد: شهرک‌های صنعتی با مشکلات گوناگونی در حوزه‌ی برق‌رسانی مواجه بودند که سال گذشته با حضور معاون انرژی وزارت نیرو و معاون برنامه‌ریزی شرکت توانیر، توافقاتی صورت گرفت و مقرر شد با اقداماتی از قبیل تبدیل پست سیار به دائم، استقرار پست سیار و افزایش ظرفیت ترانسفورماتورها مشکلات شهرک‌های صنعتی را حداقل به صورت کوتاه مدت مرتفع شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز ادامه داد: 48 مجتمع مسکونی و تجاری بزرگ، بنا به علل مختلف از جمله عدم پیش‌بینی مکانی برای احداث پست، دارای مشکل تامین برق بودند و ساکنان آنها از برق کارگاهی و مشترک استفاده می‌کردند. با همت همکاران تعداد کثیری از مجتمع‌ها تامین برق شدند و امیدواریم مشکلات باقی مجتمع‌ها نیز طی سال‌جاری حل و فصل شود.
وی همچنین از نصب و تعویض بیش از 12000 دستگاه کنتور معیوب طی سال 98، خبر داد و افزود: 6000 دستگاه کنتور نیز طی ماه‌جاری و آتی تعویض و نصب می‌شوند.
کاظمی جایگزینی کابل‌ خودنگهدار با سیم مسی را از دیگر اقدامات مهم شرکت تلقی و اضافه کرد: در سال 98، 40 کیلومتر کابل خودنگهدار را جایگزین ساختیم و امسال هم به محض دریافت سهمیه کابل خودنگهدار، کار را ادامه خواهیم داد. تا سال 98، از 4500 کیلومترشبکه سیم مسی، 650 کیلومتر کابل خودنگهدار در شبکه‌ی فشار ضعیف وجود داشت و امیدواریم در سال جاری به هدفگذاری 1000 کیلومتری کابل خودنگهدار دست یابیم.
وی با اشاره به فعالیت‌های شرکت در بخش روشنایی معابر، با یادآوری اینکه طی سال‌های 96 و 97 تنها 1000 چراغ LED تامین و جایگزین شده بود، گفت: در سال 98 این روند شتاب گرفت و بالغ بر 3000 چراغ LED نصب شد و هم‌اکنون 4000 چراغ LED در روشنایی معابر نصب شده است و هدفمان گسترش هر چه بیشتر این روند طی سال جاری است، چرا که این چراغ‌ها دارای مصرف انرژی کمتر و طول عمر بیشتر می‌باشند.
وی همچنین از عقد تفاهمنامه با شهرداری تبریز خبر داد و گفت: پس از تلاش‌های همکاران هفته‌ی گذشته، تفاهمنامه‌ی جامعی با شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز در راستای تسهیل فعالیت‌های دو طرف منعقد شد و امیدواریم با اجرای این تفاهمنامه، رضایتمندی هر چه بیشتر مردم را شاهد باشیم. همچنین تفاهمنامه‌ی دیگری با سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری تبریز در حوزه‌ی شاخه‌زنی و هرس درختان در حال نهایی شدن است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در پایان احداث فیبر نوری، توسعه و گسترش شبکه‌ی رادیویی شرکت و توسعه‌ی حوزه‌ی IT را از دیگر اقدامات مهم شرکت عنوان کرد و گفت: پروزه‌ی ساختمان ستادی با مساحت 25 هزار متر مربع فضای اداری جزو آرزوهای دیرین شرکت و همکاران بود که انشاالله با اجرای آن، مشکل ساختمان های فرسوده و استیجاری شرکت حل ‌شود و محیط مناسبی برای ارائه ی خدمات به مردم و رضایتمندی همکاران ایجاد گردد.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات