تجهیز ۳هزار کیلومتر از را‌‌ه‌های کشور به دوربین‌ ثبت سرعت تا پایان سال

تجهیز ۳هزار کیلومتر از را‌‌ه‌های کشور به دوربین‌ ثبت سرعت تا پایان سال

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی از تجهیز ۳هزار کیلومتر را‌‌ه‌های کشور به دوربین‌های ثبت سرعت تا پایان سال خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) وی به کاهش تلفات سوانح رانندگی طی چهار ماه اخیر اشاره کرد و افزود: میزان تلفات سوانح رانندگی در سفرهای تابستانی نیز که از ابتدای تیرماه آغاز شد و تا دوم مهرماه ادامه خواهد داشت، کاهش بسزایی داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه دور دوم سفرهای تابستانی از ۱۰ شهریورماه تا دوم مهرماه ادامه دارد، تصریح کرد: عمده پیک سفر در دور دوم سفرهای تابستانی، تعطیلات عید فطر بود که در این تعطیلات حجم بسیار زیادی از مسافران در جاده‌های کشور جابه‌جا شدند که ‌این حجم ترافیک با همکاری ارگان‌های مختلف دست اندرکار جاده مدیریت شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جا‌ده‌ای ادامه داد:‌ موج دوم سفرهای تابستانی در پیک دوم این سفرها، از ۲۹ شهریورماه آغاز می‌شود و تا دوم مهرماه ادامه دارد که قطعاً‌ طی پیش‌بینی‌های به عمل آمده این موج دوم سفر‌ها، ترافیک سنگین‌تری از تعطیلات عید فطر ‌خواهد داشت زیرا آخرین تعطیلات فصل تابستان خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: امید است بتوان در این تاریخ نیز بهترین سرویس‌ها و خدمات ایمنی را در جاده‌های کشور به مسافران و رانندگان ارائه داد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جا‌ده‌ای تصریح کرد: در راستای توجه بیشتر به ایمنی سفر، از سوی وزیر راه و شهرسازی نامه‌ای به استانداران کشور ارسال شده است مبنی براینکه با نگرش صحیح بر کمیته ایمنی حمل‌ و نقل و سفرهای بدون خطر با نگرش ایمنی، تأکید داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد:‌ همچنین به مدیران راه و ترابری و پایانه‌ها و حمل ونقل تأکید شده است که با تمام قوا در جاده‌های کشور به مسافران خدمت کنند.

* کاهش بسزای تلفات رانندگی با وجود افزایش دوبرابری تعداد خودرو‌ها و ا‌فزایش سفر‌ها

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جا‌ده‌ای با بیان اینکه در سال ۱۳۸۴ تعداد تلفات سوانح رانندگی کشور سالانه ۲۷ هزار و ۶۷۷ نفر ‌بود، گفت: تا آن سال روند افزایشی تلفات رانندگی نشان می‌داد که اگر با همین روند پیش رویم، سالانه با افزایش ۱۰ درصدی تلفات رانندگی مواجه خواهیم بود و این رقم در سال ۱۳۸۹ ‌به ۴۴ هزار نفر افزایش می‌یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در سال ۱۳۸۴ تعداد وسیله نقلیه شامل موتور سیکلت و سواری ۱۲ میلیون دستگاه بود اما در سال ۱۳۸۹ این رقم به ۲۱ میلیون وسیله نقلیه افزایش یافت؛ ‌همچنین در سال ۱۳۸۴ تعداد سفرها ۷۶۱ میلیون سفر در جاده‌های کشور بود که این رقم در سال ۸۹ به ۸۹۶ میلیون سفر در سال افزایش یافت.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جا‌ده‌ای ادامه داد: ذکر این نکته نیز ضروری است که‌ طی پنج سال گذشته بیش از ۲۰ هزار کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی کشور افزایش یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کاهش ۱۲٫۵ درصدی تلفات سوانح رانندگی در چهار ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال‌ قبل، خاطر نشان کرد:‌ ‌آمار و ارقامی که ذکر شد نشان می‌دهد که با همکاری تمام ارگان‌های دست اندرکار جاده توانسته‌ایم روند افزایش تلفات سوانح رانندگی را کاهش دهیم و حتی با وجود افزایش تعداد وسایل نقلیه، افزایش تعداد سفر و افزایش جاده‌ها، در چهارماه ابتدای سال جاری میزان تلفات سوانح رانندگی تا ۱۲٫۵ درصد کاهش یافته است.

معاون وزیر راه وشهرسازی خاطر نشان کرد: یکی از شاخص‌هایی که هم‌اکنون برای بررسی سوانح رانندگی در دنیا مطرح می‌شود شاخص‌های کشته سوانح رانندگی به ۱۰ هزار وسیله نقلیه است؛ در سال ۱۳۸۴ این عدد ۲۲٫۶ بوده که در سال ۸۹ این رقم به ۱۱٫۴ کاهش یافته است که این نشان از کاهش سوانح رانندگی دارد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جا‌ده‌ای ادامه داد: در چهار ماه ابتدای سال جاری حدود ۷ هزار و ۲۳ نفر بر اثر سوانح رانندگی جان‌ باختند که حدود ۶۰ درصد این افراد در جاده‌ها و سوانح برون شهری، ۱۰ درصد آنها در سوانح رانندگی محورهای روستایی ‌و ۳۰ درصد بقیه در سوانح رانندگی درون شهری جان باخته‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امید است طبق قانون برنامه پنجم، کاهش ۱۰ درصد سوانح رانندگی تا پایان سال جاری محقق شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جا‌ده‌ای افزود:‌ مهمترین فصول سال برای سفر فصل‌های بهار و تابستان است که میزان مسافرت و ترافیک عبور و مرور بسیار بالاست که امید است در پیک دوم سفرهای تابستانی مسافران با رعایت قوانین و مقررات، تابستان خوبی را پشت سر بگذارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد:‌ در استان تهران برنامه داریم هفته‌ای را به عنوان هفته رانندگی بدون سانحه و تلفات داشته باشیم که در این باره برنامه‌ریزی‌ها انجام شده است و احتمالاً در پایان شهریور‌‌ماه خواهد بود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جا‌ده‌ای تصریح کرد: در راستای افزایش ایمنی سفر و نظارت بیشتر بر تردد خودرو‌‌ها، در سال جاری استفاده از دوربین‌های ثبت سرعت جزو برنامه‌های اصلی سازمان راهداری خواهد بود؛ حدود ۳ هزار کیلومتر از مسیرهای کشور به دوربین‌های ثبت سرعت مجهز خواهند شد که سازمان راهداری از منابع خود و با همکاری پلیس این پروژه را اجرای خواهد کرد.

 

 

    نظرات