نیکزاد و پروژه های ملی در اردبیل

نیکزاد و پروژه های ملی در اردبیل

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی از صدور مجوز افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت هواپیماهایی که با عمر کمتر از پنج سال قرار است خریداری شود، خبر داد و گفت: از اول هم قرار نبود با افزایش نرخ بلیط، خدمات رسانی شرکتهای هواپیمایی هم افزایش یابد بلکه این افزایش قیمتها درپی گران شدن قیمت سوخت است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد امروز در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: ما هیچگونه افزایش قیمت جدید را در بلیت هواپیما تا پایان سال اعمال نمی‌کنیم مگر برای هواپیماهایی که قرار است با عمر کمتر از پنج سال به کشورمان وارد شوند.

وی در ادامه هرگونه ارتباط افزایش قیمت بلیط هواپیما را با افزایش ارائه خدمات نادرست اعلام کرد و گفت: عده‌ای از روی ناآگاهی این حرف را به میان آوردند در حالی که قرار نبوده با افزایش قیمت بلیت هواپیما خدمات شرکت‌های هواپیمایی نیز افزایش پیدا کند.

این مسئول افزایش سالانه را مطابق با افزایش قیمت سوخت هواپیما و تورم موجود اعلام کرد و ابراز داشت: وقتی قیمت سوخت هواپیما از ۱۰۰ تومان به ۴۰۰ تومان افزایش می‌یابد ما مجبور هستیم که این افزایش نرخ را اعمال کنیم.

نیکزاد در پاسخ به سؤالی در مورد جریمه شرکت‌هایی که پرواز آنها با تاخیر انجام می‌شود، بیان داشت: ‌سعی می‌کنیم شرکت‌های هواپیمایی را بر اساس فعالیت‌هایشان ساماندهی و درجه‌بندی کنیم تا اگر موارد تخلفی مشاهده شد برخورد شود.

وزیر راه و شهرسازی در مورد راه‌آهن اردبیل نیز گفت:‌ پروژه راه‌آهن اردبیل در قطعه با تمام قوا در حال فعالیت است و ما تلاش می‌کنیم راه‌آهن اردبیل ـ میانه را به پارس‌آباد نیز وصل کنیم.

این مسئول از تلاش برای اخذ ماده ۲۱۵ این پروژه خبر داد و بیان داشت: این پروژه بعد از اتمام راه اصلی اردبیل ـ سرچم به سرعت اجرایی و تکمیل می‌شود.

نیکزاد ادامه داد: امسال مقرر شده تمام راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار با همکاری ادارات راه و ترابری استان‌ها زیرسازی و آسفالت شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ در این زمینه تامین هزینه زیرسازی بر عهده استانداری‌ها و آسفالت بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.

وزیر راه از آماده افتتاح بودن راه اصلی اردبیل ـ سرچم تا یک ماه آینده خبر داد و اظهار داشت: با حضور رئیس جمهور راه اصلی اردبیل ـ سرچم و بیش از ۲۵۰۰ واحد مسکن مهر افتتاح می‌شود.

*پایان امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر افتتاح می‌شود

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: تا پایان امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

نیکزاد اعلام کر: از این تعداد ۸۰۰ هزار واحد شهری و ۴۰۰ هزار واحد روستایی است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر ۲ میلیون و ۶۰۰ واحد مسکن مهر در کشور در حال احداث است، افزود:‌۸۰۰ هزار واحد از این تعداد روستایی و یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد شهری است.

این مسئول ابراز داشت: ‌در استان اردبیل نیز در دو سال اخیر ۶۲ هزار واحد احداث شده و یا در حال احداث است.

این مسئول افزود:‌ در روستاها برای احداث مسکن ۱۰ میلیون تومان وام به صورت سفته زنجیره‌ای قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود و در شهرها نیز در پرداخت وام ۲۲ میلیون تومان هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی در مورد ادامه روند مسکن مهر نیز بیان داشت: با تاکید رئیس جمهور تا زمانی که تمام واجدان شرایط دارای سرپناه و مسکن مناسب نشده‌اند طرح مسکن مهر و سیاست واگذاری واحد‌های مسکونی ادامه پیدا می‌کند.

نیکزاد تصریح کرد: تمام برنامه‌ریزی‌های ما تا سال ۹۲ برای احداث مسکن مهر به صورت تعاونی‌ساز، انبوه‌ساز، خود مالکان و توافق سه جانبه پا برجاست و ما به تعهدات خود عمل می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در مورد پیشنهاد اخیر رئیس جمهور در مورد ساخت واحد‌های مسکونی ویلایی نیز اظهار داشت: ما این طرح رئیس جمهور را در حال بررسی هستیم که نتایج آن را به سرعت به مقام عالی اعلام می‌کنیم.

 

 

    نظرات