شصت و دومین نشست سالانه کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی (ICID)

شصت و دومین نشست سالانه کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی (ICID)

http://www.bananews.ir/شصت و دومین نشست سالانه کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی (ICID) امسال به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) اکبر صادقی مشاور وزیر نیرو روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: بهره وری آب کشاورزی و اصلاح و استفاده از شیوه های نوین آبیاری به منظور تامین امنیت غذایی مهمترین محور برگزاری این کنگره است.

وی ادامه داد:هشتمین کنگره بین المللی آبیاری میکرو نیز با عنوان 'نوآوری در مدیریت و فناوری آبیاری میکرو برای ارتقای بهره وری آب' برگزار می شود.

صادقی افزود:این نشست در روزهای ۲۳ مهرماه تا اول آبان ماه امسال همزمان با بیست و یکمین کنگره بین المللی آبیاری و زهکشی و هشتمین کنگره بین المللی آبیاری میکرو برگزار شود.

مشاور جوان وزیر نیرو برگزاری این رویداد مهم را به میزبانی کشور برای بخش جوانان، بی سابقه خواند و اظهار داشت: در جریان برگزاری این نشست ها، بخش جوانان را خواهیم داشت که در یک روز مستقل برگزار خواهد شد.

صادقی از برگزاری این کنگره را به عنوان رویداد بزرگ آبی و یکی از اقدامات بزرگ در بخش آب کشور دانست و گفت: فرصت خوبی برای نخبگان جوان مبنی بر عرضه توانمندی ها و پتانسیل های کشور در بخش آب ارایه خواهد شد.

رئیس گروه مشاوران جوان وزارت نیرو اضافه کرد: تاکنون ۴۰ کشور از جمله ایتالیا، آمریکا، انگلستان، دانمارک، ژاپن، روسیه،کره، تایوان، استرالیا و ... شرکت خود را در این اجلاس قطعی کرده اند و پیش بینی می شود که بیش از ۴۰۰ متخصص جوان از حدود ۸۰ کشور جهان برای حضور در کنگره بین المللی تهران و نمایشگاه جانبی آن حضور به هم رسانند.

 

 

    نظرات