شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان تهران ۱۱ درصد سهمیه مسکن مهر دارند

شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان تهران ۱۱ درصد سهمیه مسکن مهر دارند

http://www.bananews.ir/سرپرست دفتر مسکن مهر در بنیاد مسکن گفت:استان تهران ۱۱ درصد از سهمیه مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت را دارد که نزدیک به ۳۰ درصد آن به اتمام رسیده است .

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) امید محمدی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت : آمارهای تهیه شده از روند پیشرفت مسکن مهر در استان تهران نشان می دهد که از مجموع ۲۴۰ هزار واحد مسکونی سهمیه شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت که زیر نظر بنیاد مسکن ساخته می شود ، استان تهران سهمیه ۲۷ هزار و ۲۰۰ دستگاه واحد مسکونی را دارد .

وی افزود:اکنون ساخت حدود ۷۵ هزار واحد مسکونی طرح مهر در شهرهای مذکور پایان یافته که از این رقم هفت هزار و ۷۰۰ دستگاه متعلق به استان تهران است .

محمدی اضافه کرد: براساس سهمیه تخصیصی به استان تهران تاکنون برای جذب تسهیلات به منظور ساخت ۲۵ هزار و ۸۰۰ دستگاه واحد مسکونی مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر با بانک مسکن عقد قرار داد شده و پنج درصد باقی مانده نیز به زودی نهایی خواهد شد.

وی پیش بینی کرد : تا پایان شهریورماه درمجموع ۷۶ هزار واحد مسکونی به بهره برداری برسد که یکهزار واحد بیش از برنامه طراحی شده است .

محمدی گفت :بنیاد مسکن به منظور سرعت عمل بخشیدن به ساخت وسازهای طرح مهر برنامه زمان بندی در این ارتباط تنظیم کرد و با سرد شدن هوا درمناطق غربی کشور، خللی در روند کار ایجاد نخواهد شد زیرا در این بخش ،مرحله سفت کاری به پایان رسیده است.

این مقام مسئول از افزایش ۱۴ هزار واحدی خانه های مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نسبت به رقم ۲۴۰ هزار دستگاه سهمیه تخصیصی ،خبر داد و گفت : بیش از ۱۴۵ هزار واحد مسکونی در شهرهای مذکور ، افراد خود مالک هستند و بقیه خانه ها در چارچوب طرح ۹۹ ساله به مورد اجرا گذاشته شده است .

براساس طرح مسکن مهر، چنانچه ساخت وسازها به روش سنتی ، نیمه صنعتی و صنعتی سازی اجرا شود ، به ترتیب ۲۰۰ ، ۲۲۰ و ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی خواهند داشت.

سرپرست دفتر مسکن مهر در بنیاد مسکن تصریح کرد :بررسی آمارها نشان می دهد حدود ۷۰ درصد خانه های مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت با بهره گیری از فناوری نوین به روش صنعتی احداث می شود .

قرار است براساس وعده های مکرر وزیر راه وشهرسازی در پایان شهریورماه ۱۳۹۰ در مجموع با افتتاح ۵۰۰ هزار واحد مسکونی مهر، ساخت مرحله نخست این طرح که از خرداد ۱۳۸۶ عملیاتی شد ، پایان یابد.

 

 

    نظرات