هدف شهرداری توسعۀ ورزش محله‌ای و همگانی است

شهردار کرمان:

هدف شهرداری توسعۀ ورزش محله‌ای و همگانی است

شهردار کرمان گفت: هدف شهرداری، توسعۀ ورزش مردمی، محله‌ای و همگانی است و سرمایه‌گذاری در زمینۀ ورزش حرفه‌ای و قهرمانی، در دستور کار شهرداری نیست.

به گزارش کرمان‌‌آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده در نشست با قائم‌مقام مدیرعامل مؤسسه خیریه کوثر مشیز، در خصوص مشارکت با مؤسسه خیریه مشیز برای توسعۀ فضاهای ورزشی در شهر کرمان اعلام آمادگی کرد و افزود: سیاست کلی شهرداری، واگذاری فعالیت‌های مختلف به بخش خصوصی است و مؤسسه خیریه مشیز نیز با سابقۀ خوبِ فعالیت در حوزۀ اجتماعی، شأن و جایگاه لازم را دارد.

وی با بیان این‌که بهتر است با مشارکت یک‌دیگر و در چارچوب امور خیر و عام‌المنفعه، از فضاهای ورزشی موجود با یک ظرفیت مشترک استفاده کنیم، گفت: در گام‌های بعدی می‌توانیم نسبت به ساخت اماکن ورزشی مناسب برای مردم اقدام کنیم.

شهردار کرمان افزود: ترجیح ما این است به‌جای داشتن یک فضای ورزشی متمرکز، در هر محله یک فضای ورزشی داشته باشیم تا به‌طور مثال بعد از گذشت یک‌سال، در  70 محلۀ شهر، 70 تیم فوتبال محله‌ای شکل بگیرد.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نیز در این نشست گفت: مؤسسه خیریه مشیز، ضمن داشتن قدمت و رزومه و عملکرد خوب، مورد وثوق و اعتماد است و اهدافش در راستای اهداف ماست.

محمد جهانشاهی با بیان این‌که اولویت اصلی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، توسعۀ سرانه فضاهای ورزشی در حاشیۀ شهر است، گفت: برای این مهم از طریق شوراهای اجتماعی محله در حال‌ مکان‌یابی هستیم تا با همکاری مشترک سایر نهادها، سرانۀ ورزشی شهر را افزایش دهیم.

وی افزود: شهرداری کرمان، یک فضای ورزشی نسبتاً استاندارد در مرکز شهر در اختیار دارد که دارای هویت و پیشینه است که می‌تواند پس از تصویب شورای اسلامی شهر و در چارچوب تفاهم‌نامه، در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

قائم‌مقام مؤسسه مشیز هم در این نشست گفت: مشیز، سازمان مستقل و غیردولتی است که در زمینۀ مسئولیت‌های اجتماعی و فعالیت‌های عام‌المنفعه سابقه درخشانی دارد و تاکنون، با همت نیکوکاران، در حوزه‌های درمانی، آموزشی و ایجاد مراکز شبه‌خانواده، به ایتام، معلولان و نیازمندان خدمت‌رسانی کرده است.

محمدرضا صادقی‌نژاد با تأکید بر لزوم توسعۀ فضاهای ورزشی در کرمان گفت: ورزشِ محله‌ها، کانون اصلی جذب و رصد استعدادهای ورزشی است که می‌تواند با بسترسازی خوب و پرورش استعدادها، در نهایت به تشکیل تیم ورزشی قوی با افراد بومی منجر شود.

وی با اشاره به جذب کارشناسان متخصص و ایجاد مجموعۀ قوی افزود: آمادگی داریم از ظرفیت شهرداری برای توسعۀ ورزش همگانی و قهرمانی استفاده کنیم.

صادقی‌نژاد ابراز امیدواری کرد با تدوین تفاهم‌نامۀ همکاری متناسب با اهداف شهرداری، ساختار مناسبی برای سلامت مردم و گسترش ورزش ایجاد شود.

شایان ذکر است؛ در این جلسه مقرر شد شهرداری کرمان برای ساخت‌وسازهای مؤسسه مشیز در زمینه امور خیر و عام‌المنفعه، تقسیط بلندمدت و بدون کارمزد در نظر بگیرد و مؤسسه خیریه مشیز نیز در خصوص احیا و رونق مجموعۀ تاریخی خواجه‌اتابک، با شهرداری همکاری کند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات