افزایش 25 میلیون متر مکعبی حجم آب سد تبارک شهرستان قوچان

علی عزیزی- قوچان/ مدیر امور منابع آب شهرستان قوچان از افزایش حجم ذخیره آب سد تبارک درپی بارندگی های امسال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، سید موسی حسینی جعفر آبادی با اشاره به این که حجم آب سد تبارک نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کمتر از 13 میلیون متر مکعب گزارش شده است گفت: خوشبختانه با بارش های فراوان امسال شاهد افزایش حجم 25 میلیون متر مکعبی سد تبارک بودیم.

وی افزود: حجم ذخیر این سد 60 میلیون متر مکعب است که تاکنون بیش از 20 میلیون مترمکعب افزایش سد را تجربه کرده ایم و نسبت به سال های گذشته این افزایش حجم آب بی سابقه بوده است.

حسینی جعفر آبادی با اشاره به این که باوجود افزایش حجم بارندگی ها در فروردین ماه سال زراعی گذشته حجم آب پشت سد تبارک این شهرستان از 11 میلیون متر مکعب به 7 میلیون متر مکعب کاهش یافته بود گفت: خوشبختانه امسال با افزایش بی سابقه بارش ها و حجم ذخیره سد تبارک افزایش تولیدات و محصولات کشاورزی و باغی دور از دسترس نخواهد بود.

وی همچنین از بازگشایی و لایروبی 4.5 کیلومتر پایش نقاط آسیب دیده در این شهرستان نیز خبر داد.

مدیر امور منابع آب شهرستان قوچان در ادامه با اشاره به 671 حلقه چاه برای استخراج منابع آب زیر زمینی در شهرستان قوچان گفت: از این تعداد چاه آب 402 حلقه برای حوزه کشاورزی، 29حلقه برای آب شرب شهری، 75حلقه برای آب روستایی،44حلقه واحدهای صنعتی و 121 حلقه برای دام و طیور و خدمات و سایر مصارف است.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات