بندرانزلی مدرنترین بندر حاشیه خزر است

بندرانزلی مدرنترین بندر حاشیه خزر است

http://bananews.ir/مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: بندرانزلی مجهز ترین و مدرنترین بندر حاشیه دریای خزر و سومین بندر کشور به لحاظ تناژ تخلیه و بارگیری است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) فرهاد منتصر کوهساری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این بندربه دلیل موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی و با بهره گیری از مزایا واقع شدن در منطقه آزاد تجاری، نقش به سزایی در رونق کریدور شمال - جنوب دارد.

وی اظهارداشت: نزدیکی به مراکز صنعتی استان های همجوار کشور هچنین احداث کارخانه های فولاد و داشتن عقبه های با وسعت زیاد از ویژگی های ممتاز این بندر به شمار می رود.

ظرفیت بندر انزلی افزایش می یابد

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان ادامه داد: تحولات چند سال اخیر بندرانزلی در زمینه تکمیل و احداث زیرساخت ها، بهره گیری از اسکله های به طول هزار و۵۶۷ متر و قابلیت پهلودهی همزمان ۱۲ فروند کشتی، افزایش مساحت بندراز ۲۴ هکتار به ۷۱ هکتار، خرید تجهیزات استراتژیک خشکی، دریایی، مخابراتی و واگذاری عملیات تخلیه و بارگیری به سه ترمینال اصلی و جذب سرمایه گذار به روش BOT در زمینه احداث انبار و سیلوی ذخیره غلات و همچنین احداث اتوبان ویژه بندر و راه اندازی ترانزیت سوخت و همچنین بکارگیری تکنولوژی روز IT این بندر را تبدیل به یک بندر راهبردی در حاشیه دریای خزر کرده است.

وی افزود: ظرفیت واقعِی این بندر از دو میلیون تن در سال ۸۲ به حدود هفت میلیون تن کالا در سال ۸۹ رسیده است و با اجرای طرح توسعه بندر این ظرفیت همچنان افزایش خواهد یافت.

کوهساری بیان داشت: واگذاری تمامی تجهیزات استراتژیک خشکی به بخش خصوصی در راستای تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی، عامل مهمی در افزایش توان بهره وری بخش خصوصی و ارتقای شاخص های عملیاتی بندر در سال اخیر بوده است.

بندر انزلی سالانه دو میلیون تن مواد سوختی را ترانزیت می کند

وی گفت: هم اکنون بندرانزلی با ایجاد ترمینال سوختی قادر است سالانه دو میلیون تن مواد سوختی را از بنادر حاشیه دریای خزر تحویل و ترانزیت کند.

مدیرکل بنادر گیلان افزود: با داشتن پنج کندو سیلوی غلات به ظرفیت شش هزار تن می توان سالانه یک میلیون تن گندم از این بندر به مقاصد کشور عراق و کشور های حوزه خلیج فارس ترانزیت کرد.

وی درخصوص ساخت و راه اندازی ترمینال مسافری بندرانزلی نیز گفت: با اتمام ترمینال مسافری بندرانزلی که ساخت آن حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد زمینه و زیر ساخت لازم برای ارتقای فرهنگ گردشگری دریایی در ساحل خزر ایجاد شده و با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و ایجاد خط کشتیرانی مسافری، نقش بنادر منطقه در مناسبات توریسم افزایش و موجب رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.

کوهساری یادآورشد: بندرانزلی در حال حاضر با بهره گیری از هزار و۵۶۷ متر اسکله ( حدود ۱۱ پست ) می تواند کشتی های با ظرفیت ناخالص شش هزار تن را پذیرش کند.

 

 

    نظرات