مشاوران املاک و مسکن مهر

مشاوران املاک و مسکن مهر

http://bananews.ir/بنا شده چهار هزار آپارتمان آماده در پرند که از کیفیت بالایی برخوردارند به مشاوران املاک برای واگذاری به متقاضیان واجد شرایط مسکن مهر واگذار شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، ظاهرا بنا شده این واحدها در اختیار مشاوران املاک گذاشته شود تا به عنوان پیشخوان از صفر تا صد کارهای این واحدها را در اختیار بگیرند و سپس این واحدها را به متقاضیان مسکن مهر واگذار کنند.

بر این اساس، بیش از دو سال از زمانی که رییس جمهوری مشاوران مسکن را خادمانی بی‌سر و صدا و بی‌ادعا در حوزه‌ی مسکن توصیف کرد و گفت که طرح مسکن مهر طرح خوب و گسترده‌ای بود اما اگر در این طرح به جای پیچیده شدن در روند اداری به مشاوران برای اجرا داده شود بازدهی آن ۱۰۰ برابر خواهد بود، کذشته است.

وی که در اولین گردهمایی همیاران مسکن سخن می‌گفت اظهار کرد: گاهی سپردن امور به دست یک فرد باتجربه می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. کسانی که مشکلات بازار مسکن را به گردن مشاوران املاک می‌اندازند خود به دنبال سوءاستفاده از معضلات اجتماعی هستند و می‌خواهند جیب‌های خود را پر کنند و آدرس غلط بدهند.

مصطفی قلی‌خسروی – رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک - در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اعتقاد رییس جمهوری به این مسئله بنا شده این واحدها به مشاوران املاک واگذار شود.

در آن زمان خسروی اعلام کرده بود: اگر ساخت طرح مسکن مهر به مشاوران املاک واگذار شود با نظارت وزارت مسکن و شهرسازی محله به محله از متقاضیان نام‌نویسی کرده و با استفاده از ظرفیت‌های بافت فرسوده در همان محله‌ها برای آنها خانه ساخته می‌شود.

وی افزوده بود: واگذاری اجرای طرح مسکن مهر به مشاوران املاک همان اجرای اصل ۴۴ است و به دلیل آگاه بودن این قشر، عده‌ای از این امر ناراحت هستند.

، کارشناسان معتقد بودند: واگذاری طرح مسکن مهر به مشاوران املاک دامن زدن به سوداگری است زیرا اراضی طرح مسکن مهر به جای اینکه تبدیل به مسکن شود و در اختیار نیازمندان قرار گیرد، بیشتر خرید و فروش می‌شود.

به هر حال اکنون بعد از گذشت دوسال این طرح مجددا مطرح شده و بنا است ۴ هزار واحد از آپارتمان‌های آماده که توسط شرکت ترکیه‌ای در پرند ساخته شده به مشاوران املاک واگذار شود.

بر اساس این گزارش، میزان آورده متقاضیان برای واحدهای یک، دو و سه خوابه به ترتیب ۱۸،۱۲ و ۲۲میلیون تومان تعیین شده است.

در عین حال به نظر می‌رسد استقبال از این واحدها به دلیل قیمت و همچنین منطقه‌ای که در آن واقع شدند چندان زیاد نبوده و شاید جزو همان واحدهایی هستند که بنا به اعلام وزیر راه و شهرسازی روی دست دولت مانده که حال به مشاوران املاک برای انجام نوعی بازاریابی واگذار می‌شود.

 

 

    نظرات