وام ۳۰ میلیونی مسکن خبرنگاران بدون ودیعه شد

وام ۳۰ میلیونی مسکن خبرنگاران بدون ودیعه شد

http://bananews.ir/معاون امور مطبوعاتی ارشاد درباره اختصاص وام ۳۰ میلیون تومانی به خبرنگاران در جهت ساخت مسکن تاکید کرده است که نیازی نیست افراد ودیعه‌ای قرار بدهند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، پس از آن که شرایط دریافت وام ۳۰میلیونی مسکن خبرنگاران اعلام و از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد تاکید شد که اختصاص این وام برای ساخت مسکن استف عده‌ای از خبرنگاران از دریافت آن ناامید شدند.

اختصاص این وام که سال گذشته توسط وزیر ارشاد مطرح و تصوراتی مبنی بر دریافت آن برای خرید مسکن بوجود آمد؛ اختصاص این وام در دولت تصویب شده و قرار بود بعد از تصویب در شورای عالی مسکن به بانک‌ها ابلاغ شود که عملا چنین موضوعی تا طرح مجددش در سال جاری محقق نشد.

امسال ظرفیت اختصاص این وام با افزایش ۳ هزار نفری به ۵ هزار نفر رسید و این موضوع با اعلام وزیر ارشاد و معاونت مطبوعاتی‌اش، رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفت.

نکته‌ای که پیش از این در راستای اعطای این وام اعلام نشده این بود که به گفته محمدزاده قرار است این وام به خبرنگاران تا پایان سال به صورت خارج از نوبت پرداخت ‌شود و مزیت دیگر این است که افراد برای دریافت این وام نیازی به ودیعه‌گذاری ندارند.

اما بحث اختصاص وام برای ساخت مسکن که به میان آمد تا حدودی دغدغه خبرنگاران را برای معیارهای اختصاص این وام کاهش داد چرا که عده‌ای با فرض اینکه برای ساخت باید حداقل نیمی از مبلغ وام و یا درعوض آن زمینی را برای ساخت ارایه کنند، از خیر این وام گذشتند.

محمدزاده درباره وام ۳۰ میلیونی مسکن به خبرنگاران اذعان کرده است: ‌در بحث مسکن اقشار مختلف فعالیت‌هایی از قبیل مسکن مهر انجام شده است و متصدیان این امور می‌گویند تمام کسانی که واجد شرایط باشند می‌توانند از آن بهره ببرند. اما عده‌ای هم در این میان حضور دارند که به دنبال شکل‌گیری تعاونی‌های ساخت و ساز هستند و تسهیلات ما نیز برای واجدان شرایط در جهت ساخت است اما تنها موضوعی که می‌تواند جزو شرایط ویژه باشد این است که افراد نیازی نیست ودیعه‌ای قرار دهند.

این انتظار وجود دارد که شاخص‌های اختصاص این وام هرچه زودتر اعلام و درباره نحوه دریافت وام و پیش‌نیازهای آن نیز اطلاعات بیشتری در اختیار خبرنگاران قرار بگیرد.

 

 

    نظرات