امضای تفاهم‌­نامه همکاری بين نیروگاه نكا و مركز وكلاي قوه قضائيه استان مازندر­ان

امضای تفاهم‌­نامه همکاری بين نیروگاه نكا و مركز وكلاي قوه قضائيه استان مازندر­ان

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مهم‌ترين اهداف مبادله اين تفاهم‌نامه كه با حضور دادستان شهرستان نكا و اعضاي هيئت مديره مركز وكلاي قوه قضائيه مازندران به امضای محسن نعمتي مديرعامل شركت مديريت توليد برق نكا و يونس آزرده رئيس مركز وكلاي استان مازندر­ان رسيد، برگزاري دوره­‌هاي آموزشي فصلي براي كاركنان، بررسي و ارائه مشاوره حقوقي در تنظيم اسناد بازرگاني با هدف صيانت از منافع بيت­ المال، ارائه مشاوره حقوقي به كاركنان و مساعدت در زمينه پيگيري پرونده­‌ها در محاكم عنوان شده است.
در اين نشست مديرعامل شركت مديريت توليد برق نكا گفت: به‌دليل گستردگي كار و تعدد كاركنان و ذينفعان، درگير شدن با مسائل مختلف حقوقي در هر دو بخش درون و برون ­سازماني امري محتمل و گاهي اوقات خارج از كنترل است، بنابراین براي جلوگيري از تضييع حقوق و تأمين منافع بيت­ المال بايد بر امور حقوقي مسلط بود.
محسن نعمتي به حساسيت و مخاطره آميز بودن كار در نيروگاه اشاره كرد و افزود: جنس كار در نيروگاه سخت و خسته ­كننده است و روح و جسم را مستهلك مي‌­كند، پس در راستاي صيانت از سرمايه انساني، بايد به‌گونه‌­اي عمل كرد تا دغدغه‌­هاي فكري كاركنان برطرف و آنان را به اطمينان خاطر رساند.
در ادامه، يونس آزرده رئيس مركز وكلاي قوه قضائيه استان مازندر­ان پشتيباني از بخش حقوقي و كاركنان نيروگاه را در راستاي اداي دين به كاركنان ارزيابي كرد و گفت: نيروگاه نكا مجموعه‌­اي بزرگ، خدوم و با اهميت است، بنابراین مركز وكلاي استان با ظرفيت بالاي علمي و تخصصي اعضاي خود، درصدد است با ارائه خدمات حقوقي و قضايي به تكليف خود در قبال كاركنان نيروگاه عمل کند.
همچنین، دادستان نكا نيز در سخناني بكارگيري نيروهاي متخصص در پيشبرد امور را نوعي سرمايه­‌گذاري و امري عقلايي دانست و افزود: در شكل­ گيري يك پديده عوامل متعددي اثرگذارند كه وقوع جرم نيز از اين قاعده مستثني نيست، بنابراين براي جلوگيري يا كاهش وقوع جرم بايد با سالم سازي فرايندها، بستر شكل­ گيري جرم را از بين برد.
رحمت الله عشقي همچنين از تدبير مديرعامل نيروگاه جهت تشكيل واحد مستقل حقوقي، تلاش براي پيشگيري از وقوع جرم و ارتقای سلامت اداري تقدير و تشكر كرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات