استاد معماری دانشگاه ملبورن :مشهد شهری به مراتب تمیزتر و نظام‌مندتر از تهران است

استاد معماری دانشگاه ملبورن :مشهد شهری به مراتب تمیزتر و نظام‌مندتر از تهران است

http://bananews.ir/استاد معماری دانشگاه ملبورن استرالیا گفت: وظیفه یک معمار، درک روابط بین معماری و انسان هاست.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، دونالدبیز مدرس معماری دانشگاه ملبورن استرالیا و مدیر شرکت معماری(LAB)، به عنوان یکی از شرکت‌های مطرح طراحی فضاهای مختلف در کشور های جهان، روز گذشته در همایش معماری در سالن آمفی تئاتر دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی گفت: وظیفه اصلی یک مهندس معماری، درک روابط بین معماری و انسانهاست.

وی گفت: برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ یک دفتر کوچک معماری را در لندن راه اندازی کرده و به دنبال آن در یک مسابقه طراحی در کشور استرالیا شرکت کردیم و موفق شدیم رتبه اول این مسابقه را کسب کرده و طراحی آن فضا را برعهده بگیریم.

استاد معماری دانشگاه ملبورن، افزود: کم کم کار خود را گسترش داده و در مسابقات مختلف طراحی ابنیه‌های گوناگون در نقاط مختلف جهان شرکت کرده و پروژه‌های مختلف و متفاوتی را به اجرا درآوردیم و هم اکنون در بیشتر شهرهای مطرح دنیا، یک دفتر معماری را راه اندازی کرده‌ایم.

وی به طراحی ساختمانهای مختلف با کاربری‌های تجاری، فرهنگی، اقتصادی و تفریحی در کشورهای استرالیا، چین، دبی، انگلستان، قطر و لبنان اشاره کرد و توضیحاتی را در خصوص روند طراحی و مراحل مختلف اجرای آین پروژه‌ها ارائه کرد.

این طراح مطرح بین المللی در حاشیه این سمینار در گفت‌وگو با ایسنا، با ابراز خوشحالی از سفر به مشهد مقدس گفت: دوست داشتم مدت بیشتری را در این شهر می گذراندم که متاسفانه در این سفر مقدور نشد.

وی در خصوص وضعیت معماری شهر مشهد گفت: طی این چند ساعتی که در مشهد هستم، موفق به دیدن شهر نشدم، اما مشاهدات من در طول مسیر طی شده از فرودگاه تا سالن مراسم، این بود که مشهد شهری به مراتب تمیزتر و نظام‌مندتر از تهران بوده و کیفیت خیابانهای آن بالاتر است.

این همایش به همت کمیته دانشجویی گروه مشاوران جوان شهرداری و انجمن علمی عمران دانشگاه فردوسی به مدت دو روز در دانشکده مهندسی این دانشگاه برگزار می‌شود.

 

 

    نظرات