«موزه شهرداری کرمان» راه‌اندازی می‌شود

در دیدار شهردار کرمان با مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی مطرح شد:

«موزه شهرداری کرمان» راه‌اندازی می‌شود

همزمان با هفته «اسناد ملی و میراث مکتوب» شهردار کرمان با مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب‌شرق کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، شهردار کرمان در این دیدار بر حفظ اسناد قدیمی و تاریخی تأکید کرد و گفت: سازمان‌ها، نهادها و حتی مردم باید بر حفظ اسناد قدیمی و تاریخی همت بگمارند.

سیدمهران عالم‌زاده افزود: معمولاً مردم پس از فوت پدران و بزرگان خانواده، مدارک به‌جامانده از ایشان را از بین می‌برند؛ چراکه نمی‌دانند همین به اصطلاح کاغذپاره‌ها، می‌توانند ارزشمند باشند؛ بنابراین، لازم است مردم راهنمایی شوند که این اسناد اهمیت دارد.

وی با تأکید بر اطلاع‌رسانیِ این مهم به مردم گفت: شهرداری در زمینۀ اطلاع‌رسانی از طریق تابلوهای شهری یا روش‌های دیگر آماده همکاری است.

شهردار کرمان به ایجاد «موزه شهرداری» نیز اشاره و از مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب‌شرق کشور درخواست کرد اسناد و مدارک مرتبط با شهر و شهرداری که در مرکز اسناد ملی موجود است، برای راه‌اندازی «موزه شهرداری» در اختیار شهرداری کرمان قرار گیرد.

مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب‌شرق کشور نیز در این دیدار گفت: مسئولان نیز باید مطلع باشند که مدارک قدیمی سازمان خود را به مرکز اسناد ملی تحویل دهند؛ حتی یک دست‌نوشتۀ خصوصی، ارزش حقوقی دارد؛ چون نشان‌دهندۀ فرهنگ گذشتگان است.

معصومه رفیعی‌پور افزود: این اسناد پس از جمع‌آوری، به نام افراد یا سازمان‌ها نگهداری و برای دسترسی جهانی، در سامانه ملی ثبت می‌شوند.

وی ادامه داد: برای تأمین منابع اطلاعاتی «موزه شهرداری» نیز آماده هرگونه همکاری هستیم.

مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب‌شرق کشور همچنین با اشاره به کمبودهای این مرکز گفت: سالن پیش‌آرشیو که قرار است اصل اسناد و مدارک در آن نگهداری شود، به سقف کاذب و تعمیرات احتیاج دارد که تجهیزات آن تأمین شده، اما به‌دلیل کمبود منابع مالی، برای انجام تعمیرات از شهرداری تقاضای همکاری داریم.

ش.ا

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات