انسداد 51 حلقه چاه غیرمجاز آب در استان همدان

انسداد 51 حلقه چاه غیرمجاز آب در استان همدان

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "منصور ستوده" افزود: با تلاش گروه‌های گشت و بازرسی و با همکاری کارشناسان حقوقی و اخذ دستور قضایی از ابتدا سالجاری تاکنون  تعداد 51 حلقه چاه غیرمجاز در پر و مسدود شد.

وی با بیان اینکه این تعداد چاه‌ در جهت اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر شده است، افزود: با انسداد این تعداد چاه غیرمجاز حدود دو میلیون و 200 هزار متر مکعب در منابع آب زیرزمینی استان صرفه‌جویی شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه برای چهار هزار و 760 حلقه چاه آب کنتور هوشمند نصب شده است، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری نیز تعداد 10 کنتور جدید روی چاه‌های مجاز استان نصب و راه‌اندازی شده است.

ستوده با تاکید بر ارتباط و همکاری خوب دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت‌های بی‌رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی خواهد شد و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این شرکت از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه‌ای همدان بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات