مشکل کمبود آب شرب 7 روستای تربت‌جام حل شد

مشکل کمبود آب شرب 7 روستای تربت‌جام حل شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیر امور آب و فاضلاب تربت جام با اعلام این خبر گفت: آبدهی دو حلقه چاه آب شرب این مجتمع در یک سال اخیر به شدت کاهش یافته بود و در نتیجه آب شرب روستاهای تحت مجتمع در روزها و ساعات پیک مصرف با قطع یا نوبت‌بندی همراه بود و یا از طریق آبرسانی سیار تامین می‌شد.
"محسن عبدالهی" یکی از این منابع تامین آب مجتمع را چاه عمیق حفرشده در اراضی روستای کاریزنو دانست و گفت: لوله دیواره چاه به واسطه نشست زمین، برداشت بی‌رویه از سفره آب زیرزمینی، چند زمین لرزه در سال‌های گذشته و فاصله بسیار کم با کانون زلزله دچار آسیب جدی شده بود به طوری که نصب الکتروپمپ و کشیدن آن از داخل چاه به دشواری و با هزینه‌های فراوان امکان‌پذیر بود.
وی با استناد به نتایج عملیات ویدیومتری اضافه کرد: آبدهی این منبع اواسط پاییز سال قبل از 21 لیتر برثانیه به 10.5 لیتر برثانیه کاهش یافت و طی این مدت نیاز آبی مشترکان به‌ویژه در دوران کرونا، از طریق دو حلقه چاه کشاورزی و صنعتی تامین شد.
عبدالهی با بیان اینکه اقدامات انجام شده منجر به افزایش دبی آب مجتمع به میزان 20.5 لیتر بر ثانیه شد، افزود: این پروژه 750 میلیون ریال هزینه در بر داشت.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات