پیگیری اعتبارت مسکن لوکس از شورای پول و اعتبار

پیگیری اعتبارت مسکن لوکس از شورای پول و اعتبار

www.BanaNews.irرئیس کانون سراسری انبوه سازان از پیگیری درخواست اعتبار ساخت خانه های لوکس از شورای پول و اعتبار خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که در نیمه دوم سال این موضوع اجرایی شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ایرج رهبر در گفتگو با مهر با اشاره به مراحل قانونی دریافت اعتبار از بانک برای ساخت خانه های لوکس، بیان کرد: بانک ها برای اعتبار دهی نیاز به مجوز بانک مرکزی دارند که این بانک هم باید میزان تسهیلات را در بسته پولی و بانکی پیش بینی کند.

وی افزود: این امر نیازمند تصویب در شورای پول و اعتبار است که به همین منظور پیگیری هایی را از این شورا داشته ایم تا در جلسات آینده در مورد اختصاص اعتبارات به طرح ساخت خانه های لوکس اقدام شود.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان با بیان اینکه بانک ها بدون مجوز بانک مرکزی نمی توانند در این طرح مشارکت داشته باشند، اظهار داشت: در ادامه باید در شواری عالی مسکن هم این موضوع مطرح شود تا اعتبارات این طرح از طریق بانک ها تامین شود زیرا در حال حاضر تنها مانع اجرای این طرح، تامین اعتبارات است.

رهبر درباره اینکه با این روند به نظر نمی رسد که در نیمه دوم سال طرح خانه های لوکس به اجرا برسد، گفت: درهر صورت انبوه سازان آمادگی اجرای این پروژه را در نیمه دوم سال دارند و در هر زمانی که اعتبارات تامین شود این پروژه به اجرا خواهد رسید.

وی افزود: پس از تامین مالی، سرمایه گذاران و انبوه سازان وارد پروژه می شوند و کار آغاز خواهد شد بنابراین فعلا پیگیر درخواست از شواری پول و اعتبار هستیم.

پروژه ساخت خانه های لوکس به منظور ساخت آپارتمان هایی باکیفیت برای قشر مرفه جامعه از سوی انبوه سازان مطرح شده است که انبوه سازان براساس عقود مشارکتی و سود متعارف از بانک ها تسهیلات ۵۰ و ۱۰۰ میلیونی دریافت می کنند و پس از پایان پروژه به خریدار منتقل می شود.

در این طرح ساخت و ساز عموما در شمال شهر و نقاط گران قیمت انجام شده و همانند دیگر پروژه های انبوه سازی انواع مختلف مسکن با متراژ ها و قیمت های متفاوتی ساخته خواهد شد تا نیازهای مختلف این قشر از جامعه را برآورده کند.

براساس این طرح واحدهایی با متراژ ها و مصالح ساختمانی مختلف ساخته می شود که مصالح ساختمانی بکار رفته در هر واحد مهمترین معیار قیمت گذاری خواهد بود.

 

 

    نظرات