بودجه 40 میلیاردتومانی شهرداری برای ساماندهی کال  ...

بودجه 40 میلیاردتومانی شهرداری برای ساماندهی کال ...

بودجه 40 میلیاردتومانی شهرداری برای ساماندهی کال اسماعیل آباد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، جلال قربانی، شهردار منطقه 2 شهرداری در جلسه مشترک رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد با گروه مردمی بانوان مطالبه‌گر، با بیان اینکه بخشی از کارتن‌خواب‌های شهر در منطقه 2 حضور دارند، اظهارکرد: طی 2 تا 3 سال گذشته طرح تفصیلی اسماعیل‌آباد به شکل منفک طرح تفصیلی کل محدوده را از کمیسیون ماده 5 گرفته‌ایم و استانداری هم آن در سال 97 ابلاغ کرده است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت شرکت سرمایه‌گذاری نوید در منطقه 2 گفت: جلسات مستمری با این شرکت برگزار کردیم؛ قراردادی در سال 92 و 93 توسط شهرداری با شرکت نوید منعقد شده ولی این قراردادها مجوز لازم را نداشتند و اعتباری هم برای آنها پیش‌بینی نشده بود.

قربانی با بیان اینکه اعتبار لازم به صورت لایحه‌ای در شورا در حال بررسی است و امیدواریم با تصویب آن بتوان مطالبات شرکت را پرداخت کرد، افزود: پس از این اقدام، خیابان 35 متری بازگشایی می‌شود؛ علیرغم قوانین بالادستی شهرداری متعهد شده که خیابان‌های بالای 20 متر را احداث کند.

شهردار منطقه 2 در ادامه با اشاره به کال اسماعیل آباد، تصریح کرد: نگهداری و تصرف و رفع تصرف کال بعهده شهرداری نیست ولی مدیریت شهری مشهد در این دوره با پیش بینی اعتبار 20 میلیاردتومانی به این موضوع وارد شد؛ البته به ثمر نشستن این حرکت حدود 35 تا 40 میلیاردتومان هزینه خواهد داشت.

قربانی گفت: برای تصرف کال، کمیته‌ای در ستاد تدبیر استان شکل گرفته و مصوبه لازم را اخذ کرده تا در آینده از سوی دستگاه‌های نظارتی برای شهرداری مشکلی ایجاد نشود؛ چراکه وظیفه‌ای قانونی در این زمینه نداشته‌ایم و براساس دغدغه‎‌مندی به آن ورود کرده‌ایم.

وی در پایان با بیان اینکه 123 واحد در کال شناسایی شده است، اظهارکرد: اکنون عزم و خرد جمعی پای کار آمده و از محل اعتبارات سال 99 9 واحد را تا روز 5 شنبه رفع تصرف می‌کنیم و حتی در قبال آن معوض هم به ساکنین داده می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات