اجرا و تکمیل سه پروژه همزمان و همگام با هم در ساری

اجرا و تکمیل سه پروژه همزمان و همگام با هم در ساری

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ساری، لطف الله کریمی معاون فنی و عمرانی شهرداری ساری در گفتگویی اظهار داشت: شهرداری ساری علاوه بر وظایف ذاتی خود که خدمات‌رسانی به شهروندان است در اجرای پروژه‌های عمرانی با هدف توسعه شهر نیز فعالیت دارد که یکی از این پروژه‌ها، فاز دوم بوستان ملل است .این پروژه در زمینی به مساحت 325 هکتار در امتداد پروژه فاز یک بوستان ملل، حد فاصل پل کابلی داراب تا پل تنگ‌لته که 6.5 کیلومتر مسیر خطی،ضلع غربی و شرقی این پروژه را پوشش داده و بزرگترین مقصد گردشگری شمال کشور خواهد شد.

وی افزود: این پروژه بزرگ با بیش از 70 نوع کاربری تعریف شده است که بخشی از مسیر پروژه آزاد سازی و در حال پیگیری آزاد سازی دیگر بخش این پروژه هستیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری ساری با اشاره به آزاد سازی بیش از 2.5 هکتار از زمین‌های این منطقه، اظهار کرد:  فاز دوم بوستان ملل می‌تواند یکی از پایدار ترین منابع درآمدی و سرمایه‌گذاری جهت گردشگرپذیر شدن شهر ساری می باشد که علاوه بر تامین اهداف اجتماعی منابع مناسبی را در جهت ارتقای اقتصادی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد: طی چند سال آینده این محور به بهترین و بزرگ‌ترین محور گردشگری شمال کشور تبدیل و بهترین شرایط را با استاندارد کامل برای سرمایه‌گذاری های بیشتر فراهم کند.

کریمی افزود: مجموعه شهرداری ساری با اجرای پروژه‌های عمرانی به دنبال رفاه حال شهروندان،رونق گردشگری و ثروت‌آفرینی از راه گردشگری هستیم .

معاون فنی و عمرانی شهرداری ساری گفت: اجرای پروژه 2 هزار و 600 متری' پل تا پل' در انتهای بلوار داراب از ابتدای پل کابلی شهید رنجبر تا پل‌های شهید نوری؛ مهم‌ترین پروژه ای است که عملیات اجرایی آن آغاز و در حال انجام است.

وی ادامه داد: پروژه پل تا پل که هدف آن بازگشایی از پل کابلی انتهای بلوار داراب تا تقاطع غیر همسطح معروف به پل زغال چال در بلوار امام رضا (ع) است از پروژه های عمرانی مهم در امتداد ریل آهن این مرکز استان است که روان سازی ترافیک و توسعه متوازن شهری را با خود به ارمغان خواهد آورد.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای 'ماده 8 قانون نحوه تملک' نیمی از این مسیر با توافق با مالکین تملک و آزاد شد و مابقی نیز در دست اقدام است،ادامه داد: با بازگشایی این پروژه 2.5 کیلومتری راه دسترسی بلوار داراب در نقطه جغرافیایی جنوب شرق ساری به اتوبان ساری- نکا متصل می‌شود.

کریمی افزود: با اجرای این پروژه عمرانی مسیر جدیدی در محیط شهری ساری فراهم  شده و بار ترافیکی را نیز بطور چشمگیری کاهش می دهد.

وی راه اندازی نیروگاه زباله سوز 450 تنی ساری را از ماموریت‌های نخست و اولویت‌دار شهرداری مرکز مازندران  اعلام کرد و گفت: با حمایت شورای اسلامی شهر ساری وتاکید شهردار ،روند اجرای کار و سایر فرایندهای مورد نیاز سرعت خوبی گرفت و پیگیری‌ها باعث شده تا پیشرفت فیزیکی در ساخت ابنیه و نصب تجهیزات در داخل کارگاه نیز سرعت بگیرد.

کریمی با یادآوری اینکه هم‌اکنون حمل زباله هزینه‌های فراوانی برای شهرداری دارد، افزود: با تولید برق و فروش آن علاوه بر کاهش هزینه حمل زباله بخش زیادی از هزینه‌های انجام شده در این واحد برگشت داده خواهد شد و علاوه بر این ، برق مورد نیاز واحدهای فعال در محل اجرای نیروگاه زباله سوز نیز تامین می‌شود.

وی در ادامه به پروژه ' ابن شهرآشوب ساروی' در مرکز استان اشاره و این پروژه را در زُمره پروژه‌های عمرانی و با پیوست فرهنگی برشمرد که در چهار فاز تعریف شده است که فاز یک و دو آن احداث و به بهره برداری رسید و هم اکنون تکمیل فاز سوم این پروژه با هدف احیاء بافت فرسوده با رویکرد معماری بومی و اسلامی در ضلع شمال شرقی در حال انجام است.

کریمی با بیان اینکه ساخت این پروژه با بهره‌گیری از توان داخلی و با تلاش سازمان عمران و بازآفرینی شهری در حال انجام است،ادامه داد: این پروژه که در تقاطع خیابان‌های جمهوری اسلامی، شیخ طبرسی، رازی و فردوسی واقع شده است در 165 باب واحد تجاری در مساحت حدود 7200 متر مربع در سه طبقه احداث می‌شود.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در این بخش فرآیند گردشگرپذیری را رونق داده و علاوه بر آن فضای زیباو دلنشینی را برای شهروندان و مسافران فراهم می‌کند.

کریمی همچنین به هدایت آبهای سطحی اشاره کرد و گفت: طراحی گسترده‌ای در سطح شهر برای هدایت روان آب‌ها با اجرای کانال آب‌های سطحی انجام شده است؛ با مدیریت آب‌های سطحی ساری، خطرپذیری این شهر در برابر سیلاب كاهش می یابد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات